هیئت های مذهبی مرزبندی خود با دو جبهه حق و باطل را مشخص کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: اینکه برخی از هیئت های مذهبی مسیر خود را با انقلاب اسلامی تعریف نمی کنند به خاطر تحلیل و فهم غلطی است که از واقعه عاشورا و محرم و صفر دارند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در گفت‌ وگویی با اشاره به لزوم شناخت هیئت مذهبی در تراز انقلاب اسلامی گفت: برای شناخت دقیق و تحلیل درست یک پدیده و یک واقعه باید هم ظاهر مساله را دید و هم باطن را و به تعبیر دیگر هم فرم و هم محتوا را ببینیم.

وی ادامه داد: اینکه برخی از هیئت های مذهبی را می‌بینیم که مسیر خود را با انقلاب اسلامی تعریف نکرده و یا اگر نسبت را تعریف کردند مخالفت و ضدیت دارند و در راستای اهداف جمهوری و انقلاب اسلامی قدم نمی‌دارند  به علت تحلیل و فهم غلطی است که از واقعه عاشورا و محرم و صفر دارند و اگر بخواهیم عاشورا را تحلیل کنیم، عاشورا چیزی جز امتداد مسیر انبیاء الهی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری اظهار داشت: انبیای الهی آمده اند برای راهنمایی مردم و تشکیل حکومت عدل الهی پس وقتی که نصرت الهی برسد و فتح و پیروزی شامل جبهه حق بشود مردم فوج فوج به سمت دین خدا آمده و یک شمول و فراگیری خواهد داشت و این هدف بعثت انبیاء بود اما شیطان در برابر نهضت انبیاء حزب شیطان را تشکیل داد و اولیا خدا در برابر حزب شیطان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هدف تشکیل حکومت توحیدی است، یادآور شد: در طول تاریخ اولیاء خدا رهبران جبهه حق بوده و شیطان هم رهبر و فرمانده حزب شیطان بوده است و قرآن می‌فرماید با ائمه کفر بجنگید و نبرد کنید تا موانع هدایت انسان ها را از سر راه بردارید.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس اذعان کرد: همه انبیاء الهی در راستای این هدف و مسیر قدم برداشته و پیامبر اعظم نیز ۱۳ سال در مکه مجاهدت نمود و بعد از آن به یثرب دعوت شد و در آنجا قبایل اوس و خضرج با پیامبر بیعت کردند و به پیامبر رسمیت و قدرت دادند و حکومت تشکیل شد و کمتر از ده سال  مکه فتح شد و کل شبه جزیره عربستان زیر بیرق اسلام قرار گرفت.

وی افزود: هدف پیامبر هدایت مردم و از بین رفتن کفر و طاغوت بود تا مردم با اختیار خود به سمت مسیر هدایت رفته و این مسیر ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) یک مساله شخصی نبود بلکه یک حرکت سیاسی در مقابل یزید و مخالفت با او بود و اگر هدف وی فقط دین داری و عبادت بود می‌توانست با یزید بیعت و به زندگی ادامه دهد اما گفت کسی که مثل من است نباید مثل کسی همچون یزید که طاغوت است بیعت کند پس قبل از پایان ایام حج از مکه خارج و به سمت کوفه روانه شد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم کوفه همچون مردم یثرب نامه نوشته و بیعت کردند و از امام حسین(ع) خواستند در کوفه حکومت و با طاغوت که همان یزید بود مقابله کند و مسیر عدل را به حکومت برگرداند، پس حرکت یک حرکت سیاسی و برای تشکیل حکومت است ولی مردم بی وفایی کرده و خواص به کمک مسلم نیامدند و اشتباه خود را نتوانستند به موقع جبران کنند و آن فاجعه پیش آمد.

وی افزود: ۱۴۰۰ سال است که اسم و علَم امام حسین (ع) بلند است و این خواسته اهل بیت (ع) بود به هر مناسبتی ذکر نام امام حسین(ع) و عطش و گریه بر امام حسین(ع) و اصحاب و یاران و خاندانش را تبلیغ و ترویج می‌کردند و امروز این میراث به دست ما رسیده و این محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته و در امتداد همان مسیر یکی از فقها و پیروان اهل بیت قیام کرد و حکومتی برای آماده سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تشکیل داد.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی حاکمیت برای احیای امر عاشورا و نهضت عاشورا تلاش نمود، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی با تشکیل و گسترش هیئت ها و حسینیه ها مجالس امام حسین‌(ع) رونق تازه ای گرفت و طبیعی است که این نهضت یک نهضت سیاسی و طبیعی است و امام حسین(ع) سیاسی ترین امام ما شیعیان است.

وی اضافه کرد: وقتی که برای امام حسین(ع) اشک می ریزیم و دشمنان او را لعن می کنیم باید بدانیم امام زمان(عج) برای انتقام و خونخواهی او می آید ولی آیا قرار است ایشان بگویند آن قاتلینی که در گذشته مردند را بیاورید تا انتقام بگیریم یا اینکه با شمر زمان می جنگند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در ادامه بیان کرد:  زمانی که پیامبر(ص) آمد و حکومت تشکیل داد به دنبال انتقام از دشمنان ابراهیم و عیسی(ع) نبود بلکه در برابر طاغوت زمان که ابوسفیان بود جنگید و علی‌بن ابیطالب(ع)  نیز به جنگ با معاویه پرداخت و به دنبال انتقام از دشمنانی که از دنیا رفتند نبود.

وی تاکید کرد: این نبرد حق با باطل در طول تاریخ و همیشگی بوده است، کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا، یک صف بندی در طول تاریخ بین جبهه حق و باطل است این یعنی در هر زمانی یک رهبر برای حزب الهی و یک رهبر برای حزب شیطان وجود دارد و هیئت های مذهبی باید مرزبندی خود را با این دو جبهه حق و باطل تعیین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha