اظهار محبت در محیط خانواده بنیان زندگی را استوار می‌کند

کارشناس آموزش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: محبت از منظر قرآن؛ اصول دوام و پویایی هر خانواده است، اظهار محبت در محیط خانواده؛ بنیان زندگی و روابط زناشویی را استوار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم لادن یونسی کارشناس آموزش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در مراسم دهه اول محرم که در موسسه قرآنی این مدرسه و در جمع عموم بانوان برگزار شد، در بحث از «عوامل و موانع آرامش در خانواده» افزود: آرامش  به عنوان یک هدف تا اندازه‌ای مهم است که حتی ایمان و باورهای دینی در راستای دست‌یابی به این هدف است.

وی افزود: آرامش یکی از نیازهای مهم روحی و روانی انسان‌ است، بشر در طول زندگی با نگرانی‌ها و اضطراب‌های بسیاری دست به گریبان است، مسئله بی‌قراری و اضطراب در سال‌های اخیر به شکل جدی‌تری در خانواده‌ها بوده و موجب نگرانی شده است.

کارشناس آموزش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در بیان موانع آرامش در زندگی گفت: عدم قبولی موقعیت‌های زندگی از جمله موانعی است که آرامش را از انسان سلب می‌کند، تمام حوادث تلخ و شیرین برای به کمال رسیدن انسان است لذا برای رسیدن به این کمال نمی‌توان بدون توجه به سختی‌ها و تلخی‌های زندگی از آنها گذشت.

خانم یونسی در ادامه اضافه کرد: عدم خوش‌بینی، کم‌شدن صله رحم، عدم ابراز محبت و بیان مشکلات برای دیگران را از دیگر موانع ایجاد آرامش در زندگی برشمرد و ادامه داد: در اهمیت گمان و برداشت نیک نسبت به دیگران همین بس که از امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) وارد است که می فرمایند: «گمان نیک، اندوه را می کاهد و از افتادن در بند گناه می رهاند».

وی تحکیم خانواده را منوط به ابراز محبت دانست و خاطرنشان کرد: محبت از منظر قرآن؛ اصول دوام و پویایی هر خانواده است، اظهار محبت در محیط خانواده؛ بنیان زناشویی را استوار می کند.

استاد این مدرسه در پایان به عوامل ایجاد محبت پرداخت و تصریح کرد: تقویت ایمان، یاد خدا مهم‌ترین عامل تفکری و بینشی در خانواده است که آرامش را بدنبال داشته و حسن‌خلق، ایثار و ابراز محبت مهم‌ترین عامل گرایشی در تأمین آرامش در خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha