هدف از آفرینش و خلقت رسیدن به قله کمال و بندگی است

کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به خوبی از قرآن آموخته بود که هدف از آفرینش و خلقت؛ رسیدن به قله کمال و بندگی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم نفیسه حسینی، کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در مراسمی که در این مدرسه و در جمع عموم بانوان برگزار شد، در بحث از «واکاوی سبک زندگی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با رویکردی بر القاب آن حضرت» و گفت: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نمونه کامل از یک زن مسلمان است.

وی بر مقام علمی ایشان اشاره کرد و افزود: در مقام علمی خانم زینب کبرا(سلام‌الله‌علیها) همین بس که امام سجاد(علیه‌السلام) در تایید مقام علمی ایشان فرمودند: «أنتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ» طبق بیان امام سجاد(علیه‌السلام) کسی که بدون تعلیم عالِم و اهل فهم بشود؛ معلم او بلاواسطه خداوند متعال بوده و چنین کسی«ولی الله» می‌شود.

کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با اشاره به صفت عاقله بودن حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) اضافه کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) قبل از نهضت و در سرتاسر نهضت امام حسین(علیه‌السلام) و در زمان اسارت تمام مسائل و مشکلات را با خردمندی حل و فصل می کردند و اوج خردمندی ایشان در ایراد خطبه های ایشان در کوفه و شام بود که یزید و یزیدیان را رسوا نمود.

خانم حسینی با استناد به کلام شهید مطهری خاطرنشان کرد: «در حماسة حسینی آن کسی که بیش از همه این درس را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدّس او تابید، زینب(سلام‌الله‌علیها) بود.

وی به القاب متعددی از حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حضرت؛ عابده بودن ایشان است که حتی در شب عاشورا نماز شب ایشان ترک نشد در همان شب نیز در جایگاه عبادت ایستاده و به درگاه خداوند استغاثه می کرد.

طلبه سطح چهار این مدرسه تصریح کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به خوبی از قرآن آموخته بود که هدف از آفرینش و خلقت؛ رسیدن به قله کمال و بندگی است «وَمَا خَلَقتُ ٱلجِنَّ وَٱلإِنسَ إِلَّا لِیَعبُدُونِ».

خانم حسینی در پایان بر تحصیل شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت(علیهم‎السلام) تاکید کرد و گفت: آنچه نشدنی است رسیدن به مقام نبوّت، رسالت و امامت است ولی رسیدن به مقام قُرب الهی و انسان‌کامل شدنی است و این مهم در سایه پیروی از ائمه هدی و اولیای الهی ممکن و میسر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha