کد خبر: 133605
۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
خوشبختی ساختنی است نه یافتنی

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: خوشبختی ساختنی است نه یافتنی و مشکلات در همه زندگی‌ها پیش خواهد آمد، لازم است با دید مثبت و صحیح، با مشکلات روبرو شویم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، زهرا علاءالدین معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در سومین نشست از سلسله‌ نشست های تخصصی تبلیغ ویژه مبلغین که از سوی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء و در جمع مبلغین این مدرسه برگزار شد، دارا بودن خانواده سالم و مطلوب را منوط به کسب مهارت‌ها دانست.

وی با اشاره به این مطلب که «وجود اختلاف بین زن و شوهر یک امر طبیعی است» افزود: زندگی فراز و نشیب‌های بسیار دارد و هیچ انسانی بی نقص و عیب نیست پس نباید انتظار داشت زن و شوهر مانند هم فکر کرده و رفتار شبیه هم داشته باشند، شناخت و آگاهی از این تفاوت‌ها چالش را کم خواهد کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) اظهار کرد: خوشبختی ساختنی است نه یافتنی و مشکلات در همه زندگی‌ها پیش خواهند آمد، لازم است با دید مثبت و صحیح، با مشکلات روبرو شویم.

خانم علاالدین، توجه به گزینش همسر مناسب، آموزش زوجین، روشن شدن اهداف و ارزش ها در زندگی، تنظیم وقت به ویژه برای خانواده، کنترل فشار روانی، رعایت حد و مرزها در خانواده، توجه به اصل مشورت و کسب توافق در خانواده را از راه‌های پیشگیری اختلاف دانست.

وی در بحث مهارت‌های لازم در برخورد با مشکلات و آسیب ‌های زندگی ادامه داد: اولین مهارت؛ تصحیح باورها است، باید به این باور برسیم که خوشبختی ساختنی است نه یافتنی و خوشی را با خوشبختی اشتباه نگیرید، گاهی برای رسیدن به خوشبختی باید از بعضی خوشی‌ها گذشت.

استاد حوزه تصریح کرد: علت مشکل را کشف کنید؛ اگر قابل اصلاح است، آن را اصلاح نمایید وگرنه مدارا کنید، مشکلات در همه زندگی‌ها پیش خواهند آمد، باید با دید مثبت و صحیح با مشکلات روبرو شد.

مشاور مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) توجه به گذرابودن دنیا را از دیگر مهارت‌های لازم برای برخورد با مشکلات و آسیب‌ها برشمرد و اضافه کرد: سختی‌ها هرچه باشد پایان خواهد یافت ولی نحوه برخورد صحیح انسان با سختی‌ها عمل صالحی است که پایدار خواهد ماند.

خانم علاالدین وی در بحث از شناخت صحیح از دشواری‌های دنیا به آیه شریفه «لقد خلقنا الانسان فی کبد» استناد کرد و افزود: اگر به این آیه از قرآن توجه کنیم که «دنیا محل راحتی و آسایش نیست» زندگی راحت‌تری خواهیم داشت از ناملایمات به تنگ نمی‌آییم.

وی در پایان تصریح کرد: مشکلات انسان‌های بزرگ را متعالی می سازد و انسان‌های کوچک را متلاشی؛ این کلام حضرت علی(ع) را یادآوری کنید: «بدانید که درخت‌های بیابانی چوبشان محکم‌تر است، اما درخت‌های باغ که همواره آب و غذایشان فراهم است، ضعیف و کم دوام‌اند».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha