مادران برای تربیت فرزندان از سیره امام حسن(ع) الگو بگیرند

مدرس حوزه در سخنانی به نقش کلیدی والدین در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: فرزندان آن چیزی که ما هستیم، می‌شوند، وی تأکید کرد که امام حسن مجتبی(ع) به عنوان الگوی تربیتی، اهمیت انتخاب دوستان خوب و الگوهای مناسب را برای نوجوانان مورد توجه قرار می‌داد و همچنین به والدین توصیه می‌شود با پیروی از سیره اهل بیت(ع)، فرزندان خود را در دنیای پیچیده امروز هدایت کنند و به آن‌ها کمک کنند تا مسیر سعادت را پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سحر نجاتی مدرس حوزه بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در الگوی تربیتی خود همواره نقش والدین به ویژه مادران را پررنگ می‌دانستند.

وی ادامه داد: فرزندان ما آن چیزی که ما می‌خواهیم نمی‌شوند، بلکه آن چیزی که ما هستیم، می شوند، بنابراین والدین باید در خانه مراقبت رفتار خود باشند زیرا فرزندان مانند دوربین تمامی این رفتارها را ثبت و اجرا می‌کنند.

مدرس حوزه افزود: امام حسن(ع) در تربیت فرزندان خویش به نقش مهم دوست و رفیق توجه داشتند زیرا دوست خوب مسیر سعادت و دوست بد مسیر قشاوت، انحراف و بدبختی فرد می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان‌ها در دوران نوجوانی به دنبال الگو هستند و والدین باید در این سن حساس فرزندان را در شناسایی الگوهای برتر هدایت کنند، گاهی کوتاهی ما باعث می‌شود نوجوان ما به یک بازیگر، فوتبالیست و... خارجی علاقه مند شده و او را الگوی خود قرار دهد، در صورتی که در سیره اهل بیت(ع) ما نوجوانانی مانند حضرت علی اکبر(ع) داریم.

مدرس حوزه افزود: از مهمترین شیوه‌های تربیتی تشویق و ترغیب افراد است اما باید درست و شایسته و به نوعی باج‌دهی به فرزندان نباشد، نوجوانان باید طعم تلاش و سختی را بچشند تا بتوانند مسیر سعادت را در پیش گیرند.

وی ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که دنیای مجازی بین نسل آینده کشور فراگیر و به جزء جدانشدنی زندگی آنها تبدیل شده است، بنابراین والدین باید همیشه یک گام از فرزندان جلو باشند، در غیر این صورت نمی توانند ارتباط صحیحی برقرار کنند.

نجاتی تاکید کرد: سبک و سیره اهل بیت(ع) بهترین الگو برای زندگی است، بنابراین اگر والدین نگران فرزندان خود هستند، سیره امامان را در الگوی تربیتی خود قرار دهند.

وی در پایان اظهار داشت: امام حسن(ع) کریم اهل بیت(ع) است، در روزهای پایانی ماه صفر توشه آخرت خود را با توسل و توکل از صاحب این روز بگیریم زیرا امام دوم هیچ حاجتمندی را دست خالی برنمی‌گرداند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha