ریشه‌ آسیب‌پذیری نوجوانان، تعارض در کانون خانواده

رئیس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی فرزندان باید گل‌واژه‌های عاطفی را در خانواده افزایش دهیم و محبوب یکدیگر باشیم زیرا زمانی که نوجوانان احساس خانه‌گریزی داشته باشند، در این حالت مستعد انواع آسیب‌ها اند و از همین رو، برای سلامت، آرامش و رشد و شکوفایی شخصیت مطلوب فرزندان، والدین ناگزیرند محبوب آن ها باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، غلامعلی افروز، رئیس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به ریشه‌های آسیب‌پذیری نوجوانان، اظهار کرد: یکی از ریشه‌های آسیب‌پذیری و کج‌روی‌های اجتماعی نوجوانان به حاکمیت تعارض در کانون خانواده بازمی‌گردد؛ در هر خانواده‌ای که میان پدر و مادر تعارض، تشنج و بگو و مگو حاکم باشد، فرزندان احساس ناامنی کرده و دلبستگی امن به پدر و مادر ندارند و احساس خانه گریزی در آنها حاکم خواهد شد.

وی تأکید کرد: زمانی که نوجوانان احساس خانه‌گریزی داشته باشند، در این حالت مستعد انواع آسیب‌ها هستند و از همین رو، برای سلامت، آرامش و رشد و شکوفایی شخصیت مطلوب فرزندان، والدین ناگزیرند محبوب آن ها باشند.

رئیس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: فرزندان حق دارند پدر و مادر را دوست داشته باشند، در خانواده‌هایی که والدین محبوب فرزندان اند، این فرزندان در پیشرفت تحصیلی، سلامت روانی و اجتماعی پیشتاز هستند.

وی در پایان مطرح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی فرزندان باید گل‌واژه‌های عاطفی را در خانواده افزایش دهیم و محبوب یکدیگر باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha