جایگاه دختران در سیره امام رضا(ع) در محفل دختران بهشتی قم تبیین شد

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به نقش پر رنگ‌زنانی مانند حضرت معصومه(س) که با هدایت‌های امام‌زمان خود علیه حکومت‌های ستمگر روشنگری و جهاد تبیین کردند، گفت: نقش بانوان در روشنگری علیه حکومت‌های ستمگر به‌قدری پر رنگ بود که حتی تبلیغات وسیع حکومتی هم نتوانست تأثیرگذاری آنان را کم‌رنگ کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، محفل دختران بهشتی این هفته با سخنرانی حجت‌الاسلام اکبر روستایی با موضوع (جایگاه دختران و بانوان در سیره امام رضا(ع) در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام روستایی با اشاره به ارتباط امام رضا(ع) با خواهر گرامی‌شان حضرت معصومه(س) و بهره‌ای که حضرت معصومه از علم امام رضا(ع) برده اند، اظهار کرد: امام رضا (ع) توجه ویژه‌ای نسبت به این بانو داشتند و در روایات آمده است که لقب معصومه را ایشان به حضرت داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) برای حضرت معصومه(س) مقام شفاعت را قائل شدند، تصریح کرد: حضرت رضا(ع) دختران را به منزله رحمت الهی برای هر خانه می‌دانستند و توصیه می‌کردند دختران خود را فاطمه بنامید که هرگز فقر به این خانه‌ها راه پیدا نخواهد کرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به دو حدیث از امام رضا(ع) در رابطه با مقام حضرت معصومه(س) و ثواب زیارت ایشان بیان کرد: زنان در طول تاریخ نقش پر رنگی در مبارزات علیه حکومت‌های ظالم داشته‌اند و حضرت معصومه(س) نیز یکی از زنان تأثیرگذار تاریخ بودند که علیه حکومت ظالم عباسی دست به روشنگری و جهاد تبیین زدند.

وی به تلاش خلفای ستمگر اموی و عباسی برای تخریب چهره زنان تأثیرگذاری همچون حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) با جعل احادیث اشاره کرد و گفت: نقش بانوان در روشنگری علیه حکومت‌های ستمگر به‌قدری پر رنگ بود که حتی تبلیغات وسیع حکومتی هم نتوانست تأثیرگذاری آنان را کم‌رنگ کند که نشان‌دهنده ظرفیت عظیم بانوان و دختران در اسلام است.

روستایی با بیان اینکه نقش مدیریتی بانوان در اداره منزل و تربیت نسل‌های آینده بر هیچ‌کس پوشیده نیست بیان کرد: دختران و بانوان عفیف چراغ هر خانه هستند و خانواده حول محور بانوان است که شکل می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha