دوره روایتگری راهیان نور به میزبانی مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان شاهرود برگزار شد

بخش اول دوره روایتگری راهیان نور با موضوع جنگ روایت ها و بخش دوم با موضوع بسترهای روایتگری با حضور حجت الاسلام نادم در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س)، برگزار و به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام  نادم با اشاره به اهمیت روایت بیان کرد: مسئله روایت پیشرفته ترین نوع سلاحی است که بشر انس و جنی به آن دست پیدا کرد که خطر و اثر آن از تانک بیشتر است.

وی افزود: دشمن پس از نا کام ماندن در جنگ سخت با تمام امکانات و سلاح های پیشرفته، از ابزار تبلیغ و تهاجم تبلیغاتی جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.

حجت الاسلام نادم اظهار کرد: دشمن با استفاده از ابزار نظامی در دهه ۶۰، تهاجم فرهنگی در دهه ۷۰، اختلاف افکنی و  اغتشاشات در دهه ۸۰، جنگ اقتصادی در دهه نود، و استفاده از رسانه در دهه حاضر به مقابله با جبهه انقلاب برخاسته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با نقش عقیله بنی هاشم در واقعه کربلا تصریح کرد:  نکته مهم در زندگی حضرت زینب س جنگ روایت و جهاد تبیین بود که ایشان با تدبیر و دور اندیشی، فرصت ندادند که روایت دشمن بر حادثه غلبه کند.

حجت الاسلام نادم ادامه داد: کربلا در کربلا می ماند اگر حضرت زینب نبودند، اگر امروزه انقلاب در انقلاب ماند، کوتاهی مبلغین در روایتگری و جهاد تبیین است.

وی با توجه به وظایف طلاب و مبلغان در عصر حاضر گفت: تبیین برای امروز از ضرورت بسیاری برخوردار است، طلاب باید بکوشند با مطالعه و تحقیق، الگویی به جامعه معرفی کنند و انسانها را از گراهی نجات دهند.

حجت الاسلام نادم در دوره دوم با اشاره به انواع روایتگری افزود: روایتگری در یادواره، یادمان، اتوبوسی و کاروانی، چهره به چهره، دانش آموزشی از انواع روایتگری است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نقش راوی، جهاد تبیین و روایت است، باید آگاهی کامل از ابعاد مختلف موضوع داشته باشد و به مطالعه کتاب های مطابق روز بپردازد.

حجت الاسلام نادم با توجه به اجرای محیطی در روایتگری ابراز کرد: یکی از اجراهای محیطی، روایت گلزاری یا گلزار گردی است که حضور شهدا و قرار گرفتن در مکانی که مستند است، اثر روایت را چند برابر می کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت راهیان نور در مناطق جهانی افزود:  بدلیل ریخته شدن خون شهدا در مناطق عملیاتی و اینکه تعلق روح به خون بیشتر از تعلق روح به جسم است، روایتگری در مناطق عملیاتی از اثر گداری و اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha