هدف طلاب از تحصیل علم، خدمت به دین و جامعه است

مدیر مدرسه خواهران برازجان گفت: هدف طلاب از تحصیل علم، خدمت به دین و جامعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) است

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ بوشهر، همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج)، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان صبح امروز با حضور امام جمعه موقت و طلاب جدیدالورود آغاز شد.

اکرم غیب الهی مدیر مدرسه علمیه خواهران برازجان، در این مراسم با اشاره به اهمیت این روز اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج)، فرصتی است تا طلاب با تجدید عهد و پیمان و با الهام از آموزه‌های ایشان، در مسیر علم و معرفت گام بردارند و خود را برای خدمت به جامعه آماده کنند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) در مورد تأثیر دعای حقیقی در فرج امام زمان(عج)، گفت: دعای خالص می‌تواند در تعجیل فرج مؤثر باشد و ما به عنوان طلاب باید این دعا را در زندگی خود جدی بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه برازجان به اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت و آماده‌سازی جامعه برای ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه ما این است که با علم و عمل خود، مردم را به انتظار فرج و دعا برای آن تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از تحصیل علم، خدمت به دین و جامعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) است و این باعث می‌شود ما خود را به عنوان الگوهایی از دینداری و تقوا معرفی کنیم.

غیب الهی، به تشریح نظر امام خمینی(ره) در مورد طلاب پرداخت و ابراز کرد: مردم وقتی یک طلبه را می‌بینند، به یاد پیامبر(ص) می‌افتند، این جمله به عنوان یک مسئولیت بزرگ برای طلاب مطرح شد تا با رفتار و کردار خود، یاد و نام اهل بیت(ع) را در دل‌ها زنده نگه دارند.

وی تأکید کرد: این آیین به عنوان نمادی از همبستگی و عزم طلاب برای خدمت به دین و جامعه می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha