نعمت امامت از برجسته ترین نعمت های الهی است

خانم محمدی پناه در جشن روز بیعت گفت: یکی از نعمت هایی که خداوند در اسلام ویژه نهاده است نعمت امامت است، نعمت امامت از برجسته ترین نعمت های الهی است؛ یعنی اگر امامت را از اسلام جدا کنید وضعیت دیگری بوجود خواهد آمد یعنی آن جایگاه، قابلیت، ظرفیت، برجستگی و پویایی که اسلام دارد از اسلام گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران/ سمنان، مراسم جشن روز بیعت‌ به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سالن پذیرایی سراب با همکاری هیات دختران حورا، آستان مقدس امامزاده محمد علیه السلام و مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام برگزار شد.

در این مراسم خانم محمدی پناه ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، گفت: امامت یک مسند حقیقی در عالم تکوین است و از راه اعتبارات و انتخابات بشری محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین منبعی که می‌شود کامل ترین اعتقادات را به جایگاه امامت به دست آورد زیارت جامعه کبیره است، افزود: شاید کسی شبهه کند که چطور امام زمان(عج) در سن کودکی به مقام امامت نائل شد؟ در جواب می‌گوییم که وقتی در قرآن کریم جریان به نبوت رسیدن حضرت عیسی(ع) در گهواره مطرح شده است جای تعجب نیست که خدای متعال تمام استعداد و اختیارات امام معصوم را به امام دوازدهم در سن پنج سالگی عنایت کرده باشد.

خانم محمدی پناه تصریح کرد: یکی از نعمت هایی که خداوند در اسلام ویژه نهاده است نعمت امامت است، نعمت امامت از برجسته ترین نعمت های الهی است؛ یعنی اگر امامت را از اسلام جدا کنید وضعیت دیگری بوجود خواهد آمد یعنی آن جایگاه، قابلیت، ظرفیت، برجستگی و پویایی که اسلام دارد از اسلام گرفته خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا اگر می خواهیم مثل امام زمان شویم منتظر شویم، پیغمبر جواب می دهد أَلاَ أُخْبِرُکُمْ بِأَشْبَهِکُمْ؛ پیروان من اصحاب من شما چگونه شبیه من هستید قرمودند أحْسَنُکُم خُلقا، می فرمایند اخلاق خود را توجه کنید هر کسی اخلاق آن بهتر باشد شبیه من است، پیغمبر همیشه تبسم بر لب داشت، این جزء تاریخ زندگی پیغمبر بود، هر کسی را می دیدند سلام و دست می دادند دست کسی را رها نمی کرد، این ویژگی های حسن خلف است، فرمودند آن کسی که از همه شما خوش خلف تر و بردبارتر و به خویشاوندانش نیکو کارتر و با انصاف تر باشد به من نزدیک تر و شبیه من است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha