نگاه مدارس علمیه خواهران، تربیت بانوی تراز در ساحت‌های علمی، فردی و اجتماعی است

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: نگاه مدارس علمیه خواهران تربیت بانوی تراز در ساحت‌های علمی، فردی و اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ مدارس علمیه خواهران استان در جمع طلاب، کادر و اساتید مدارس این استان اظهار کرد: شروع بهار تحصیلی را به همه دانش‌آموزان، دانش‌پژوهان، طلاب، دانشجویان و اساتید گرامی عرض تبریک و شادباش دارم.

وی ادامه داد: جا دارد که قبل‌از هر کلام و سخنی فرارسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد نبی رحمت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام) را که بنیان‌گذاران نظام علمی_تربیتی اسلام از مکتب علمی مسجدالنبی تا امروز در شجره مکتب علمی قم هستند را تبریک و شادباش داشته باشم و این تقارن میمون، شروع سال تحصیلی مدارس علمیه و هفته وحدت و میلاد این ۲ نور الهی را به تفأل نیک و برکت بزنیم و شاهد شکوفایی بیش‌از پیش مدارس علمیه در این سال تحصیلی باشیم.

حجت الاسلام قائمی افزود: حوزه علمیه خواهران استان مازندران با بهره‌مندی از ۲۲ مدرسه و مرکز تخصصی در سطح ۲، ۵ کد رشته تخصصی در سطح ۳ و ۴ کد رشته تخصصی در سطح ۴ و با بیش‌از ۲۰۰ استاد و با ثبت بیش‌از ۵۰۰ متقاضی و جذب نهایی بیش‌از ۳۰۰ نفر، از امروز سال تحصیلی خود را آغاز می‌کند تا بتواند در مسیر چشم‌انداز تمدنی که برای این سیستم آموزشی تعریف‌شده است گام بردارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: همان‌طوری که می‌دانید، نوع نگاه به سیستم آموزشی و زن در آموزه‌های اسلامی، یک نگاه تمدنی و تولید سبک و سلوک زیستی براساس فطرت انسانی است که خود وجه ممیزه آن از دیگر نظامات آموزشی به‌حساب می‌آید؛ لذا نگاه مدارس علمیه خواهران تربیت بانوی تراز در ساحت‌های علمی، فردی و اجتماعی است و از این‌ رو جا دارد که طلاب، اساتید و مدیران مدارس توجه به هویت طلبگی به‌عنوان مطالبه رهبری در زیست طلبگی در ابعاد مختلف را مدنظر قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha