پژوهشگر با تحقیق خود راه حلی ارائه و مشکلی را حل کند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: پژوهشگر با تحقیق خود راه حلی ارائه و مشکلی را حل کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام ابوالفضل نجادی، مدیر حوزه خواهران استان کرمانشاه در جمع معاونان پژوهش مدارس علمیه استان در نشست فصلی مهارت‌افزایی معاونان پژوهش مدارس علیمه استان گفت: الحمدلله نوع استقبال در فراخوان‌های پژوهشی از سوی طلاب خواهر خوب است و این را باید قدر دانست و به عنوان ظرفیت خوبی از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌های مسئله‌محور بر مبنای مسائل روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: این باعث می‌شود پژوهشگر با نگاه توصیفی تحلیلی خود مسائل مختلف شهر را رصد کند و بکوشد با تحقیق خود راه حلی ارائه و مشکلی را حل کند.

مدیر حوزه خواهران استان کرمانشاه گفت: باید به سمت کاربردی نمودن تحقیقات پیش رفت تا از تحقیقاتی که فقط در کتابخانه‌ها تجمیع شود و کاربردی ندارند جلوگیری شود.

وی در رابطه با ابلاغ وزارت علوم مبنی بر لزوم تولیدات علمی در هر رشته‌ای بر اساس مسائل بومی خاطرنشان کرد: همین نگاه در حوزه خواهران نیز باید اتفاق بیفتد و نگارش مقالات و تحقیقات در مسائل بومی کرمانشاه باشد.

حجت الاسلام نجادی تصریح کرد: در این برهه تاریخی و با توجه به اهمیت موضوع زن و خانواده، مسائل و شبهات مطروحه در جامعه، نگاه متعهدانه و مخلصانه و تؤام با آموزه‌های دینی طلاب خواهر می‌تواند در حیطه‌های تخصصی زن و خانواده بسیار مفید و فعال باشد. وی در ادامه با توضیح این نکته که علم سلطان است و از مهمترین ابزارهای تمدن است، گفت: نوع راهبری اساتید و معاونان پژوهش بسیار حائز اهمیت است و این عزیزان ابتدا باید خود را مجهز به سلاح علم کنند تا بتوانند راهبری مناسبی در امر پژوهش طلاب داشته باشند.

پژوهشگر با تحقیق خود راه حلی ارائه و مشکلی را حل کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha