برگزاری نشست مشترک مدیران مدارس آموزش و پرورش و مدرسه علمیه خواهران مهریز

جلسه هم اندیشی مدیران مدارس آموزش و پرورش و حوزه علمیه در امور تربیتی با حضور امام جمعه شهرستان مهریز حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا محی الدینی و ریاست آموزش و پرورش و هیأت همراه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) مهریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان یزد در جمع مدیران مدارس در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) مهریز، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد نبی اکرم (صلی الله وعلیه واله وسلم) به وجوهات مشترک میان مدارس علمیه و آموزش و پرورش پرداخت.

وی در ادامه گفت: مسئولیت پذیری به عنوان مهمترین اصل مورد انتظار از هر مسئولی می باشد ولی اهمیت این امر نزد روحانیون و معلمین تربیتی بیش از سایرین مورد انتظار است، چراکه بحث دین و اعتقاد دانش آموز در میان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان یزد در ادامه با استناد به سیره ی معصومین (علیهم السلام) گفت: ما نمی‌توانیم به جهت تربیت دانش آموزان که، ان شاالله سربازان امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) خواهند بود، کار را ساده انگاریم زیرا ائمه معصومین (علیهم السلام) برای تربیت فرزند، از خداوند طلب یاری می کردند.

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیران مدارس به جهت همکاری با مبلغین، با اشاره به شرح وظایف مبلغین طرح امین در مدارس بیان کرد: ما انتظار داریم مبلغ از تمام ظرفیت ها وعرصه ها ی تبلیغی چون صبحگاه، وقت نماز، کلاس های درس و غیره استفاده کند، همچنین نتیجه کار مبلغ باید ملموس باشد وطبق برنامه ای که مدرسه علمیه ، تحت اشراف مدیر مدرسه به او می دهد، عمل کند.

حجت الاسلام حسینی پور، در ادامه بیان وظایف مبلغین مدارس، به رعایت اصل راز داری و نیز حفظ شئونات طلبگی اشاره داشت و گفت: مبلغین با همکاری و شرکت در شوراها و جلسات مدارس می توانند محتوای خود را تنظیم کنند.

وی در پایان جلسه ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر آموزش و پرورش و حوزه علمیه ، به اهمیت توجه بیش از پیش به نماز در مدارس پرداخت.

در ادامه خانم اقدس السادات دهقان منشادی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) مهریز ضمن تشکر از مدیران مدارس آموزش و پرورش که برای ثبت نام دانش آموزان در حوزه علمیه همکاری داشتند، به روند تحصیل در حوزه علمیه و مدارج علمی آن پرداخت.

وی در ادامه به لزوم دغدغه مندی نسبت به اسلام در طلاب اشاره کرد و گفت: تمام دغدغه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اسلام بود، بنابراین توانستند از عزیزترین نزدیکانشان در راه دین بگذرند و ان شاء الله دغدغه فکری فرزندان و همسران شما فقط اسلام و پیشرفت آن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha