نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

نشست علمی هفته وحدت با موضوع " شاخصه‌های حجاب از منظر مذاهب اسلامی" با حضور طلاب و اساتید خواهر اهل سنت و شیعه در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، نشست علمی هفته وحدت با موضوع" شاخصه‌های حجاب از منظر مذاهب اسلامی" با حضور طلاب و اساتید خواهر مدارس علمیه اهل سنت و شیعه روز گذشته با هدف هم‌افزایی بین طلاب شیعه و سنی، شناخت مفاهیم و شاخصه‌های مرتبط با حجاب در مذاهب اسلامی در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد.

خانم عباسی مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در ابتدای این نشست، ضمن خیر مقدم به میهمانان بزرگوار، با بیان اینکه وحدت یک مقوله مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) است، با اشاره به سخنان گهربار رهبری" اگر وحدت‌ با انسجام‌ و استحکامی که‌ تا کنون‌ بوده‌ است‌، محفوظ بماند، مطمئنا این‌ ملت‌ و کشور به‌ هدفهای انقلاب‌ خواهد رسید" خاطر نشان کرد: وحدت عامل بسیاری از پیروزی‌های مملکت ما در ادوار مختلف بویژه ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

وی در این نشست به تبیین دوره و معرفی اساتید این نشست پرداخت و تصریح کرد: ارائه دهندگان خانم‌ها جمیله شرف، استاد دانشگاه فرهنگیان، پیرامون ریشه حجاب در فقه شافعی و زینب عطاءالهی، استاد حوزه و دانشگاه پیرامون ریشه حجاب در آیات و روایات و فقه امامی و دبیر علمی نشست خانم آسیه گلستانی از اساتید مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) بودند.

در ادامه خانم سمیه احمدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: در این نشست که با صحبت‌های دبیر علمی شروع شد، هر کدام از اساتید به بررسی و تعریف حجاب شرعی از نظر مذهب شیعه و شافعی و وجوب چه مقدار از پوشش برای زنان، آیا گذشت زمان اجازه تغییر میزان پوشش را می‌دهد، آیا فقط پوشیده بودن شرط حجاب است، آیا پوشش محلی زنان بندرعباس شاخصه‌های حجاب را دارا می‌باشد پرداختند.

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

وی تاکید کرد: عصاره و چکیده مباحث این بود که حجاب، یک نماد وحدت است که بین فقه شیعه و فقه شافعی اختلافی در این مسئله وجود ندارد و در جزئیات نیز با هم یکسان هستیم.

در پایان میهمانان، با اهداء هدیه و سفره کریمانه اهل بیت(علیهم السلام) بدرقه شدند.

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha