کتاب قصه مهتاب، معرف مقاومت و سرسختی یک بانوی ایرانی

بیان تم داستانی برای جذابیت علاوه بر قضایای تاریخی و خاطرات یک بانوی مبارز مسلمان از جمله کارهای نویسنده کتاب قصه مهتاب است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدولی هاشمی، نویسنده کتاب قصه مهتاب در گفت‌وگویی بیان کرد: موضوع کتاب قصه مهتاب تاریخ شفاهی یا خاطرات یک بانوی مبارز مسلمان می‌باشد، قید مبارز مسلمان از آن جهت است که یک عده در دوران طاغوت مبارزه کردند علیه حکومت شاه اما تفکرات مارکسیستی یا کمونیستی داشتند.

 وی افزود: سبک کتاب تا حدودی خاطره داستان است. چون قصد این بود که خواننده علاوه بر پی بردن به قضایای تاریخی مبارزات یک زنِ مسلمانِ ایرانی ،کمی هم فضا را تمِ داستانی دهیم تا برای خواننده جذاب باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: کتاب معرف مقاومت و سرسختی یک بانوی ایرانی است که چگونه توانست در کوران سختی‌های زندگی هم به مبارزات سیاسی‌اش بپردازد و هم فرزندانی را تربیت نماید که بعدها آدم‌های مؤثری در جامعه شدند.

نویسنده کتاب قصه مهتاب ادامه داد: باید این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید خانم خدیجه مستعدی عربانی چه مقدار مقاومت کرده زمانی که در سیاست فعالیت داشته و از حضور فعال در خانواده و تربیت فرزندان هم چشم‌پوشی نکرد.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: بانو مستعدی عربانی با فقر دست و پنجه نرم کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ چشم داشتی از انقلاب طلب ننمود بلکه فرزند خود را هم به آرمان های مقدس انقلاب هدیه کرد.

وی مطرح کرد: دو فرزندش همزمان در جبهه بودند و در همین حین همسرش هم به جبهه رفت و مجروح شیمیایی شد، دارایی خود را فروخت و در اختیار جنگ قرار داد و مادر سه شهید است. 

نویسنده کتاب قصه مهتاب افزود: این مادر زندگی قهرمانانه داشت و به آزادی رسید، با پیروزی انقلاب، گوشه‌نشین نشد، سه بار به جبهه رفت و با وجود داشتن فرزند، ستاد پشتیبانی جنگ راه انداخت، منافقان خانه او را به آتش کشیدند اما خود را به آتش زد تا امانت مردم برای کمک به جبهه، از بین نرود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فرد و امثال آن همانند مهتابی هستند که در دوران طاغوت پشت‌ ابرهای سیاه ظلم قرار داشتند و الان و پس از انقلاب در آسمانِ صاف آزادی در حال نورافشانی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha