انتشار کتاب «نقاشی زنان از ولایت»؛ داستان بانوان قهرمان در مسیر انقلاب اسلامی

نویسنده کتاب نقاشی زنان از ولایت گفت: موضوع کتاب از آن جهت حائز اهمیت است که زنان نیمی از جامعه و مردان بزرگ در دامن زنان تربیت شده و اگر زنان الگوی مناسبی داشته و خودشان ساخته شوند نه تنها نیمی از جامعه بلکه کل جامعه را هدایت می کنند و از آن جایی که تربیت بیشتر به دست زنان است، دو الگوی مناسب نیز برای بانوان در این کتاب بیان می گردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سمیه امامی پور، نویسنده کتاب نقاشی زنان از ولایت در گفت و گویی بیان کرد: در مراکز غیرحضوری قم در حال تحصیل سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآنی است و از سال ۱۳۹۰ به تبلیغ در سطح شهر و روستاها و در مدرسه متوسطه اول به عنوان مربی طرح امین مشغول است.

وی افزود: حائز رتبه شدن و انتخاب پایان نامه برای تبدیل به کتاب باعث علاقه‌مندی وی به نویسندگی گردید و در کارهای فرهنگی به صورت فردی و گروهی کاراها را انجام می دهد.

امامی پور بیان کرد: خود را در مقامی نمی بینم که به جوانان سفارشی بکنم ولی نظر بنده این است وقتی انسان خودش دنبال نوشتن و تحقیق می رود ملکه ذهنش می ماند، خوب است که فقط استفاده کننده نباشیم گاهی خود  ما قدمی برداریم و اگر موضوعاتی انتخاب نماییم که مورد علاقه ی ما باشد از نوشتن لذت برده و خسته نمی شویم و حتما در نوشتن باید به منابع اصلی رجوع شود و به آدرس های کتاب های دیگر اکتفاء نشود.

نویسنده کتاب نقاشی زنان از ولایت ادامه داد: تبلیغ چهره به چهره، سخنرانی، حلقه های معرفتی، حضور در مدرسه و ... هر کاری در توانش باشد انجام می دهد و در این راه کوتاهی نمی کند.

وی افزود: برای پیوند جوانان با دین، خانواده نقش اساسی را ایفا می کند و بعد از آن مدرسه معلم و مربی البته اهل فن هایی که در فضای مجازی فعال هستند می توانند به این مهم کمک قابل توجهی کنند و ما باید از همان راهی که نسل جدید را می زنند مقابله کنیم، الان دشمن با فضای مجازی بر روی نوجوانان و جوانان تاثیر منفی می گذارند و فعالان فضای مجازی هم باید از همین طریق ذهن جوانان را روشن نموده، به نوجوانان و جوانان مسئولیت داده و به آن ها احترام گذاشته شود.

امامی پور اظهار کرد: موضوع کتاب از آن جهت حائز اهمیت است که زنان نیمی از جامعه و مردان بزرگ در دامن زنان تربیت شده و اگر زنان الگوی مناسبی داشته و خودشان ساخته شوند نه تنها نیمی از جامعه بلکه کل جامعه را هدایت می کنند و از آن جایی که تربیت بیشتر به دست زنان است، دو الگوی مناسب نیز برای بانوان در این کتاب بیان می گردد.

وی ادامه داد: عدم وجود منبع با عنوان موضوع و یافتن فقط یه کتاب مرتبط با (نقش زنان در عاشورا)، دوری از مرکز استان و نبودن کتابخانه های متعدد و تنها استفاده از کتابخانه حوزه و نرم افزارها و عدم شرایط رفتن به کتابخانه های شهر های دیگر از جمله مشکلات نگارش کتاب بود.

نویسنده کتاب نقاشی زنان از ولایت در پایان خاطرنشان کرد: اهل نظر موضوع کتاب را دوست داشته و نقدی بر آن صورت نگرفته وابداعات و نوآوری در این کتاب پیوند زنان عاشورا و انقلاب اسلامی بوده است.

گفتنی است، کتاب نقاشی زنان از ولایت اولین کتاب نویسنده و مقالات ایشان در مسابقات حائز رتبه گردیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha