کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان در بندرعباس برگزار شد

خانم زبیده قائمی‌فر معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی خواهران الزهراء سلام‌الله‌علیها در بندرعباس، از برگزاری کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان در آن مدرسه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم زبیده قائمی‌فر، معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها در بندرعباس از برگزاری کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عسکرپور، کارشناس کودک و نوجوان در رسانه ملی و همچنین طلاب و مبلغان این مدرسه علمیه خبر داد.

وی در اینباره اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مربیان کودک اینست که برای تربیت کودکان با مبانی تربیتی آنان آشنا باشند و نحوه مواجه با کودک را فرا گیرند تا درصدد پاسخ به مسائل حوزه کودکان باشند. در واقع مربی باید از علم و تجربه کافی درباره نحوه صحبت با کودکان و نحوه پاسخگویی به والدین کودکان برخوردار باشد.
معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: در تربیت کودک و نوجوان باید تمام جوانب، شرایط، علائم و چگونگی رشد و رفتار آن‌ها را سنجید؛ و در حد فهم و فکر کودکان مطالب را بیان کرد. به‌طور مثال، در مقابل کودکانی که اطلاعات آن‌ها بالا است و بیش از سنشان می‌فهمند هر حرفی را نمی‌توان بیان کرد.
وی تصریح کرد: کودکان قوی‌ترین گیرایی را دارند به همین دلیل آن‌ها از رفتار و اعمال والدین خود الگو می‌گیرند و صرفا به کلمات والدین بسنده نمی‌کنند. به‌طور مثال، پرخاشگری در یک کودک ممکن است ناشی از رفتار پرخاشگرانه والدین او باشد، یا مادری که به طلا و زیورآلات علاقه‌مند است ممکن است فرزندی داشته باشد که تمایلات فراوانی به طلا و زیوآلات داشته باشد. از این روی هرچند کودکان نمی‌توانند جملات زیادی را به زبان بیاورند و آنچه را که مشاهده می‌کنند به کلمات تبدیل کنند؛ اما از اعمال و رفتار والدین حتا گاهی بهتر از خود آنان اطلاع دارند و الگوگیری می‌کنند.
خانم قائمی‌فر در خصوص حسادت کودکان نسبت به برادران و خواهرانشان، یادآور شد: این یک ضرورت است که والدین قبل از بارداری، فرزند بزرگ‌تر خود را برای ورود فرزند جدید آماده کنند تا پذیرش در او شکل بگیرد؛ بنابراین سعی کنید از نیازها و فعالیت‌های کودک بزرگ‌تر خود غافل نشوید تا کودک نسبت به حضور فرزند کوچکتر انس پیدا کند و روان او آماده همراهی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha