شهید سیدحسن نصرالله الگویی برجسته برای مسلمانان جهان است

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با تأکید بر اهمیت مقاومت در برابر دشمنان اسلام، سیدحسن نصرالله را الگویی برجسته برای مسلمانان جهان دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در اجلاس مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، با تأکید بر اهمیت مقاومت در برابر دشمنان اسلام، سیدحسن نصرالله را الگویی برجسته برای مسلمانان جهان دانستند.

وی با استناد به آیات قرآن و روایات اهل‌بیت علیه‌السلام، بر لزوم حفظ استقلال و عزت مسلمانان تأکید کرد و مرگ در راه حق را حیات واقعی دانست.

امام جمعه اصفهان، با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام، بر پرهیز از وابستگی به قدرت‌های بزرگ و اتکا به توان داخلی تأکید کرد.

وی با تبیین تفاوت رویکردهای امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام در مواجهه با معاویه، صلح امام حسن علیه‌السلام را یک تصمیم تاکتیکی و نه تسلیم در برابر ظلم عنوان کرد و با توجه به شرایط خاص آن زمان، این صلح را بهترین راه برای حفظ اسلام دانست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه، با اشاره به فرمایشات امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، بر اهمیت حفظ استقلال و پرهیز از وابستگی به قدرت‌های بزرگ تأکید کرد.

وی با اشاره به رویه‌های اقتصادی و سیاسی دوران دفاع مقدس، بیان کرد: که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نباید ما را به تسلیم در برابر دشمنان وادار کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت نیت در اعمال تأکید و کسب علم با نیت الهی را کلید سعادت و کمال انسان عنوان کرد.

وی، در سخنانی با تأکید بر اهمیت تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران، بر نقش بی‌بدیل مادران در تربیت نسل آینده و اسلامی شدن خانواده‌ها اشاره کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السّلام که می‌فرمایند؛ «خداوند رحمت کند شخصی را که امر ما را احیا کند»، بر اهمیت آموختن و عمل به آموزه‌های دینی توسط مادران تأکید کرد و گفت: مادری که هم معنویت داشته باشد و هم علم آموخته باشد، می‌تواند فرزندان صالحی تربیت کند و خانه را به محیطی اسلامی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه به ندرت دیده شده است که مادری صالحه، فرزندی بد داشته باشد، بر لزوم رعایت حدود شرعی و محبت و اطاعت از همسر توسط زنان برای دستیابی به یک زندگی آرام و سعادتمند تأکید کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان نیز ضمن اشاره به دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، بر اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت نسل جوان و تأمین نیروی انسانی متخصص در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha