یادداشت | تو برای یاری لبنان چه امکانی داری؟

فرمان صادر شد، همه باید به میدان بیایند با هر امکانی، اما شاید چند روزی است بیشترمان به این فکر می‌کنیم در لبیک به این فرمان چه باید بکنیم و چه از دستمان برمی‌آید؟

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، دستور واضح بود اما عمیق، بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند.

بعد از فرمایش رهبری کمتر کسی بود که به این فکر نکند امکانش چیست؟ و چه کاری از دستش برمی‌آید و چه کاری می‌تواند بکند؟، قطعاً منظور آقا فقط حضور در جبهه‌های نبرد نبود زیرا مخاطب صحبت ایشان همه‌ بودند، چه مردان و چه زنان و چه نوجوان‌ها!

همین بود که بعد از حکم جهاد توسط رهبری شاید تا به‌ حال بارها به این فکر افتاده‌ایم که به‌عنوان یک مادر، به‌عنوان یک روان‌شناس یا دانش‌آموز به‌عنوان یک کارگر یا مغازه‌دار چطور می‌توانیم در کنار مردم لبنان بایستیم. گزارش امروزمان روایتی است از قدم‌های کوچک و بزرگی که مردم برای پیروزی حزب‌الله برداشته‌اند.

یادداشت | تو برای یاری لبنان چه امکانی داری؟

یک بخشش زنانه از جنس طلا

نمی‌دانم خاطرتان هست که در جنگ غزه زنان ایران چه حماسه‌ای به پا کردند و طلاهایشان را از ریز تا درشت پیشکش جبهه مقاومت کردند یا خیر؟ طلاهایی که با فروششان مبلغ بزرگی راهی غزه شد و این بار هم با فرمان رهبری عده زیادی از زنان کشورمان از اولین دارایی و اولین امکان خود شروع کرده‌اند.

زیورآلاتشان گاه به جز آن ارزش مادی که برایش دارد بار ارزش معنوی هم به دوش می‌کشد مثلاً یادگاری فرد عزیزی است یا حلقه عروسی‌شان است و... اما هیچ‌کدام این‌ها از سخاوتشان کم نمی‌کند و باعث این نمی‌شود که از پیشکش آن به حزب‌الله لبنان چشم‌پوشی کنند.

در این جنبش زنان طلاهایشان را از طریق امن‌ترین مسیر به مبارزان مقاومت می‌رسانند و هزینه فروش یا خود طلا را به دفتر مقام‌ معظم رهبری می‌سپارند و در بین طلاهای اهدا شده سرویس‌هایی هستند که شاید بیش از ۱۰۰ میلیون ارزش دارند و یا گوشواره‌های ریز و کوچکی که از گوششان درآورده‌اند تا جای بهتری هزینه شود.

یادداشت | تو برای یاری لبنان چه امکانی داری؟

صادرات قوی‌تربن اسلحه به لبنان

پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: دعا اسلحه مؤمن است و در جایی دیگر، کم‌شدن دعا را موجب افزایش بلا دانسته‌اند و می‌فرمایند: إذا قَلَّ الدَّعاءُ نَزَلَ البَلاءُ؛ هرگاه دعاکردن کاستی گیرد، بلا فرود می‌آید.

شکی نیست که جبهه مقاومت جز کمک‌های نقدی اسلحه‌ای از جنس دعا می‌خواهد تا بلای فرود آمده از جنس اسرائیل را به کام نیستی و نابودی بکشاند و برای همین هم نباید از ساده‌ترین و مؤثرترین امکانی که داریم غافل بشویم، عده‌ای از هم‌وطنانمان در پویش «نصر، نصر تا پیروزی» با قرآن به یاری مسلمانان لبنان و غزه رفته‌اند، امام صادق(ع) در فضیلت سورهٔ نصر می‌فرمایند؛ که هر کس سوره نصر را در نمازهای مستحبی یا واجب خود قرائت نماید خداوند او را بر تمام دشمنانش یاری می‌کند که در این پویش، یاری ما یعنی موج تلاوت سوره نصر به نیت پیروزی مسلمانان و شکست رژیم غاصب صهیونیستی که امداد و قوتی به بازوی مقاومت است.

یادداشت | تو برای یاری لبنان چه امکانی داری؟

مبلغ سیار حزب‌الله

نامش فاطمه است و در یکی از دبیرستان‌های کرج دبیر ریاضی است، چند روزی است مسیر خانه تا مدرسه و مدرسه تا خانه را با یک همراه جدید هم‌قدم می‌شود، با پرچم زردرنگ و پیروز حزب‌الله گوشه کوله‌اش.

شاید ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که می‌تواند برای حزب‌الله انجام دهد اما برای لبیک به فرمان رهبری از همین ابتدایی‌ترین‌ها شروع کرده است و دلش نمی‌خواهد به بهانه‌ انجام کارهای بزرگ متوقف شود و از آن روزی که پرچم حزب‌الله مهمان کوله‌اش شده سر صحبتش ناخودآگاه با خیلی از افراد باز شده است، چه در کلاس درس چه میان معلم‌ها و حتی در خیابان آن پرچم زردرنگ مجالی است تا برای آنها که نمی‌دانند از ایستادگی حزب‌الله مقابل اسرائیل بگوید و هر کجا که می‌رود نقل صحبت این روزهایش بشود پیروزی مردم لبنان و حزب‌الله.

یادداشت | تو برای یاری لبنان چه امکانی داری؟

خانه‌هایی که سنگر است

رژیم صهیونیستی به خیال خودش سید حسن نصرالله را برای پایان‌دادن به حزب‌الله به شهادت رساند، برای پایان‌دادن به قوم زنان و مردانی که در برابر ظلم او همیشه آماده رزم بوده و سکوت نکرده‌اند اما حزب‌الله زنده است حتی اگر سید حسن نصرالله هم نباشد خون او در دل جهان ریشه دوانده و حالا هزاران سید حسن در لبنان و حتی فراتر از مرزهایش رشد خواهد کرد.

یکی دیگر از امکاناتی که می‌توان با آن مردم لبنان را یاری کرد این است که نشان دهیم هر خانه ما یک سنگر مقاومت است یک سنگر حزب‌الله است و همه‌ ما کوچک تا بزرگمان حزب‌الله هستیم، یکی دیگر از پویش‌ها برای یاری مردم لبنان نصب پرچم، حزب‌الله، لبنان و غزه بر سر در خانه، مغازه، ماشین و... است که به‌تازگی راه افتاده.پویشی که مردم عراق هم در آن شریک هستند و بر روی پشت‌بام خانه‌ها، مغازه‌ها و ساختمان‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها پرچم لبنان را نصب کرده‌اند، تصویر زیر اقدام زیبای یک کاسب گنابادی است در امتداد این پویش.

یادداشت | تو برای یاری لبنان چه امکانی داری؟

اینجا ایران است اما ما لشکر حزب‌الله هستیم

به جز کمک‌های نقدی که از طریق مطمئن‌ترین راه یعنی دفتر مقام معظم رهبری مردم به دست مردم لبنان می‌رسانند تا نیازهای بهداشتی و خوراکی‌شان رفع شود در این چند روز به‌غیراز آنچه که گفته شد اقدامات مختلفی انجام شد و خواهد شد.

هر شخصی هرچه در توان داشت به میدان آورد تا لبیک‌گوی فرمان رهبری باشد، درست مثل چشمه‌ کوچکی از روزهای جنگ تحمیلی. طور بلندبالایی از افراد و جوان‌هایی که برای نبرد با اسرائیل در شهرهای مختلف ثبت‌نام کرده‌اند جمع شده‌ است.

بعضی از زنان پیمانه غذاهایشان را بیشتر کرده‌اند و هر روز کنار وعده‌های غذایی خودشان، چند پرسی هم نذری به نیت سلامتی رزمندگان می‌دهند و محله‌ها و مسجدهای مختلف ایستگاه‌های صلواتی برگزار کرده‌اند و کارهای فرهنگی انجام می‌دهند، بساط روضه‌های خانگی دوباره به پا شده است و مردم سوگوار سید حسن نصرالله هستند اما یک سوگواری پیروزمندانه که در مجلس روضه‌شان بیزاری از ظلم می‌جویند و برای حق و قرارگرفتن در مسیر حق دعا می‌کنند.

میزهای یادبود جا خوش کرده‌اند در اداره‌ها و مدرسه‌ها و مساجد و... هنرمندان مختلف هنرشان را خرج مقاومت می‌کنند مثل طراحانی که قلمشان در این چند روز جز چهره حسن نصرالله را به خود ندیده است.

کم نیستند کاروان‌های خودرویی و ماشینی که نوای مقاومت از ضبط‌هایشان بلند می‌شود و با اهتزاز پرچم‌های لبنان طلب انتقام دارند، خیابان‌های پر تردد شهرها هم روشن است به نور شمع‌هایی که مردم در غم لبنان در دست گرفته‌اند، آنچه که گفته شد فقط چند نمونه از لبیک به فرمان رهبری بود تا نشان بدهیم اینجا ایران است اما ما لشکر حزب‌الله ایم.

غم ازدست‌دادن سید نصرالله غم ماست و اگر حرف از انتقام باشد این ماییم که آرام نمی‌گیرم‌، اینجا ایران است و ما فرزندان امام خمینی، مردی که اعتقاد داشت ما ندای مظلومان جهان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha