دختران نیجریه‌ای‌ با ضرورت فراگیری علم در دین اسلام آشنا شدند

نخستین دوره «جایگاه علم و ضرورت فراگیری آن» با حضور دانش‌آموزان دختر ایالت کانو در نیجریه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به منظور معرفی و شناساندن آراء و اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه هدف به ویژه جامعه مسلمان نیجریه، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های کوتاه مدت برای دانش‌آموزان در مقطع تحصیلی دبیرستان اول و دوم کرده است.

به همین منظور، نخستین دوره با عنوان «جایگاه علم و ضرورت فراگیری آن» برای دانش‌آموزان دختر در ایالت کانو برگزار شد که شرکت کنندگان با موضوعاتی چون جایگاه علم در قرآن، علم آموزی از نظر ائمه معصومین(ع)، هدف از علم و تحصیل در اسلام، نقش علم در زندگی انسان، نقش آموزش در تربیت، اهمیت فراگیری علم‌های جدید و سهم مسلمین در شکوفایی تمدن بشری آشنا می‌شوند .

مجید کامرانی رایزن فرهنگی کشورمان در آیین افتتاحیه این دوره، آشنایی با فرهنگ غنی اسلام، توصیه و تاکیدات معصومین(ع) در خصوص ضرورت فراگیری علم را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرزندان مسلمانان باید در همه سطوح و درجات علمی، سهم بزرگی داشته باشند.

پرسش و پاسخ دانش‌آموزان درباره اهمیت برگزاری دوره و آگاهی بخشی جوانان براساس آیات و روایات در دین اسلام در بخش دیگری از این نشست، انجام شد.

انتهای پیام/

دختران نیجریه‌ای‌ با ضرورت فراگیری علم در دین اسلام آشنا شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha