کتاب "ازدواج تحمیلی" را بخوانید تا ازدواج را تحمیل نکنید

نویسنده کتاب "ازدواج تحمیلی" با اشاره به اهمیت نویسندگی گفت: همیشه برای من این موضوع دغدغه بوده که چگونه بزرگترها با خودخواهی خود زندگی یک جوان را به ورطه نابودی می‌کشانند؛ لذا این موضوع را از دیدگاه اسلام را به رشته تحریر درآوردم.

زهرا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: نویسندگی در جهان امروز از مهم ترین ابزارهای فرهنگی و تبلیغی است؛ بنده نیز برای اینکه به نوع خود بتوانم کار فرهنگی مفیدی برای جامعه انجام داده نویسندگی را شروع کردم.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که کار فرهنگی را می توان به صورت فردی و اجتماعی انجام داد، به تجربه ثابت شده که کار گروهی عمیق‌تر و سریع‌تر انجام می گیرد؛ البته این اثر بنده به صورت فردی است ولی ان شاالله در آینده با همکاری دوستان در زمینه نویسندگی کار فرهنگی خوبی ارائه خواهیم داد.

بختیاری ادامه داد: در این کتاب سعی بر آن بوده که مشکلاتی را که جوانان در راه ازدواج دارند مورد بررسی قرار داده و امید است که جوانان از این اثر به خوبی استقبال کنند.

وی بیان کرد: طلاب جوان باید بدانند که به برکت قلم است که آیات قرآن، روایات و احادیث معصومین به دست ما رسیده است، اگر قلم نبود این آثار درخشان چطور حفظ می شد، حتی آیات نخستین نیز که بر پیامبر نازل شد، صحبت از خواندن والقلم است. اقرا باسم ربک الذی خلق.......الذی علم بالقلم" نعمت قلم پس از نعمت آفرینش بیان شده است و نخست سخن از خواندن به میان آمده است که رابطه تنگاتنگ با قلم دارد.

نویسنده کتاب ازدواج تحمیلی افزود: غیر از نویسندگی می توان با استفاده از جلسات بحث و انتقاد، جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات، سخنرانی در مساجد و حسینیه‌ها به خصوص در ایام محرم و صفر، با تبلیغات خود در رابطه با فرهنگ اسلام، کمک بزرگی به نشر حقایق اسلام انجام داد.

بختیاری اظهار کرد: نسل جوان و افرادی که در معرض ازدواجند، بیشترین خوانندگانی هستند که از این نوع کتاب‌ها استقبال می کنند، قبل از هر چیز باید نیازهای روحی، معنوی و فرهنگی جوانان را به خوبی شناخته و با نوشتن مطالب آموزنده، اسلام را به شیوه های جالب و جذاب و آمیخته با هنر به معرض نمایش گذاشت، زیرا جوانان نوگرا هستند؛ پس مطالب اسلام و حقایق آن را باید به شکل های مختلف نوآوری در اختیار نسل جدید قرار داد.

وی ادامه داد: نویسندگی و خصوصا بیان حقایق اسلام با قلم بهترین راه تبلیغ نشر معارف اسلام است، موضوع کتاب ازدواج تحمیلی از دیدگاه اسلام است، این موضوع همیشه به عنوان دغدغه بنده بوده و وقتی در اطراف با صحنه هایی روبرو می‌شدم که بزرگتری بخواهد این‌گونه رفتار کند که زندگی جوانی را باخودخواهی به نابودی بکشاند خیلی برایم ناراحت کننده بود.

بختیاری افزود: در شروع هر کاری مشکلات و سختی های زیادی وجود دارد ولی انسان با توکل، صبر و عنایت خداوند است که می تواند بر مشکلات غلبه کند و بر این کتاب نقدی صورت نگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غیر از کتاب ازدواج تحمیلی مقالاتی از جمله بررسی جایگاه و گستره اخوت اسلامی در تفاسیر شیعه و اهل سنت و همچنین امکان سنجی اخوت اسلامی به عنوان یک قاعده فقهی را به تحریر درآوردم.

گفتنی است، این کتاب به همت نشر هاجر منتشر شده است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha