برگزاری کرسی آزاداندیشی پدیده مدلینگ و حجاب استایل در فضای مجازی آری یا خیر در بافق

کرسی آزاداندیشی پدیده مدلینگ و حجاب استایل در فضای مجازی آری یا خیر در مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها بافق برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / یزد، خانم فاطمه ابوالحکیمی، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها در بافق، از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع "پدیده مدلینگ و حجاب استایل در فضای مجازی آری یا خیر" در این مدرسه با حضور طلاب، اساتید و کادر این مدرسه خبر داد و گفت: این اقدام فرهنگی _ تربیتی با حضور گروه موافق خانم‌ها فاطمه غلامزاده، معصومه خوانین و گروه مخالف خانم‌ها فاطمه افضلی، مژگان رنجبر برگزار شد. همچنین داور این کرسی آزاداندیشی سرکار خانم فاطمه زینلی، محقق و پژوهشگر در زمینه آسیب‌های اجتماعی بود.

اهداف پشت‌ پرده

خانم ابوالحکیمی، در بیان هدف برگزاری این کرسی گفت: معرفی پیامدهای بدپوششی و خودنمایی و اهداف پشت‌پرده فعالیت حجاب‌استایل‌ها و بیان دیدگاه اسلام در این خصوص از جمله اهداف برگزاری این کرسی بود.

با حجاب و جذاب

گروه موافق گفت: هدف حجاب‌استایل‌ها جذب بیشتر بانوان و دختران امروزی به حجاب و ترویج آن با شعار این‌که با حجاب هم می‌توان زیبا و جذاب و شیک‌پوش بود و افسرده نبود و این که دختران امروزی طالب رنگ‌های شاد و ساختار و نوآوری جذاب در پوشش، غیر از پوششی که قشر مذهبی دارند هستند و حجاب‌استایل هیچ مغایرت و تناقضی با نحوه پوشش در اسلام ندارد.

نقش حجاب‌استایل‌ها 

گروه مخالف در ادامه گفت: حجاب‌استایل‌ها نقش پررنگی در؛ استحاله حجاب، تغییر سبک زندگی قشر مذهبی و سنتی، فاصله اعتقادی دختران نوجوان با خانواده، سخت‌شدن ازدواج و بالارفتن انتظارات در انتخاب همسر آینده، فضای رقابتی و مقایسه ظاهری در بین بانوان، توجه افراطی به ظاهر و بازماندن از نقش مادری و رشد شخصی بانوان دارند.

گروه مخالف در ادامه با بیان اینکه حجاب‌استایل‌ها در کشاندن مذهبی‌ها به سمت بی‌حجابی و سبک زندگی غربی، همچنین در، از دست‌دادن بدنه‌مذهبی و پایبند بودن به شرعیات جامعه، رشد کثرت‌گرایی در جامعه، اعتباربخشی به قشر بی‌حجاب، حیازدایی، ترویج نگاه غربی و ابزاری به زن، غیرت‌زدایی در بین مردان مذهبی نسبت به پوشش نوامیس خود و بسیاری از موارد دیگر نقش دارند معتقد بودند که حجاب‌استایل‌ها و بلاگرهای حجاب، بهترین مسیر برای دشمن و جریان غرب‌زده، تغییر باورها و تغییر در سبک زندگی قشر مذهبی جامعه هستند و یک‌تنه می‌توانند همه برنامه‌ریزی‌های بلندمدتِ دشمنان را برای این قشر از جامعه پیش ببرند.

حمایت از کالای حجاب

خانم زینلی، پس از جمع‌بندی و نتیجه‌گیری افزود: قطعاً، دشمن پس از تأثیر در جامعه سکولار، امروز جامعه مذهبی را هدف قرار داده است، شاید برخی حجاب‌استایل‌ها به صورت ناآگاهانه اقدام به کار کنند، اما اقدامات هماهنگ برخی از آن‌ها در ترویج بی‌عفتی و حیازدایی در خانواده‌های مذهبی با پوشش حجاب اسلامی، بیشتر یک سناریو در جهت بی‌هویت‌سازی دختران مذهبی به نظر می‌رسد و باید توجه داشت امروز عملیات ویژه دشمن تحت عنوان جنگ نرم با هدف تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی و خانواده‌زدایی رقم می‌خورد و مرحله بعد عملکرد حجاب‌استایل‌ها، ایجاد تناقض بین احکام دین و رفتار آنهاست یعنی با صرف داشتن روسری و بیرون نبودن مو، احکام دین را به تمسخر می‌گیرند و به این صورت است که خطر دیگر حجاب‌استایل‌ها تضعیف چادر است.

وی در ادامه گفت: برای مقابله با این گروه باید در چند ساحت فرهنگی، امنیتی و قضایی ورود کرد و برای رفع چالش هویت و هویت‌یابی دختران به خصوص قشر مذهبی و گرایشی که به مدهای انحرافی دارند، نهادهای فرهنگی به خصوص وزارت ارشاد برای ساماندهی طراحان و حمایت از آن‌ها و ایجاد یک حلقه ارتباطی با تولیدکنندگان در مسیر مهندسی فرهنگ مد و لباس و زندگی به سمت سبک ایرانی- اسلامی گام بردارند.

زینلی بیان کرد: متأسفانه امروزه وزارت ارشاد با حمایت از یکسری مزون‌ها و برندهای خاص و تبلیغ بلاگرهای حوزه حجاب در رویدادهای حجاب، شرایط را برای فعالیت و کسب سود آن‌ها تحت عنوان پوشش اسلامی و حمایت از کالای حجاب و عفاف تسهیل کرده است که این مسأله و مشکل باید از سوی نهادهای فرهنگی مرتفع گردد؛ چرا که اساس و فلسفه حجاب در اسلام، پوشاندن زیبایی است و این دو با هم جمع نمی‌شوند و یک تناقض است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha