یادداشت| حرکت ضد فرهنگی که به‌سرعت نور گسترش پیدا کرد

از بین‌ رفتن حیا و عفت بانوان در حال حاضر مهم‌ترین برنامه دشمن علیه کشورهای اسلامی است و از همه مهم‌تر گرفتن چادر از زنان به‌عنوان حفاظ زن را در تیررس اقدامات خود قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، بی‌حجابی و بدحجابی معضلی است که در سال‌های اخیر با تمرکز دشمنان بر جنگ نرم و تبلیغات گسترده در فضای مجازی ابعاد بزرگی به خود گرفته است.

همواره مسئله حجاب به‌عنوان یک مسئله جنجال‌برانگیز و پرهیاهو در بین طرف‌داران و مخالفان حجاب در خارج از کشور و داخل مطرح بوده و حتی دشمنان به آن توجه زیادی دارند.

علت این توجه عمدتاً، مبارزه باحجاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اصالت و مقاومت فرهنگی در برابر دشمنان اسلام و قرآن است، اگر چه از باز شدن پای ماهواره و فضای مجازی به داخل خانه‌های ایرانیان سال‌های دور و درازی نمی‌گذرد؛ اما بااین‌حال در مقایسه میزان استقبال مخاطبین از تلویزیون با سایر رسانه‌ها می‌توان دریافت که چرای دنیای غرب برای ترویج بی‌بندوباری خود بیش از هر چیز دیگر بر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرده است.

حجاب ازآن‌جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از افراد جامعه مربوط می‌شود و ازآن‌جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش مهمی ایفا می‌کند به همه افراد جامعه مربوط می‌شود.

اگر به اوضاع حجاب در طی دو قرن گذشته نگاهی بکنیم، تقریباً در همه نقاط جهان از جمله غرب، زن‌داری پوشش نسبتاً مناسبی بوده و هرگز نمونه‌های مبتذل امروزی در شکل لباس و حجاب آنها دیده نمی‌شد.

ماهواره و فضای مجازی متهمان اصلی ترویج بدحجابی

لیلا احمدی کارشناس فرهنگی بیان کرد: متأسفانه در دنیای امروز ارزش زن را تنزل داده‌اند و با به‌کارگیری آنان به‌عنوان یک کالا برای آگاهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: امروز جامعه به واسطه افزایش روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات گسترده معاندین تهدید و مقوله حجاب و عفاف دستخوش هجمه‌ها و تهدیدهای هنجاری قرار گرفته که می‌طلبد مسئولان فرهنگی چاره‌ای برای این معضل بیابند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: حجاب مایه اقتدار و آرامش و امنیت زنان در جامعه است که اگر نباشد جامعه به ورطه نابودی کشیده می‌شود و مهم‌ترین هدف دشمنان از ترویج بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه تضعیف بنیان خانواده و فروپاشی این نهاد مقدس در جامعه ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی سمی مهلک در اشاعه بی‌حجابی و جلوه‌گری است، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فتنه آخرالزمان هستند و موجب به انحراف کشیدن جوانان ما در این فضای مسموم شده‌اند.

حجاب متضمن بهداشت روانی جامعه است

احمدی در ادامه اظهار کرد: حجاب و عفاف موجب سلامت جامعه، افزایش امنیت اجتماعی و آرامش زنان در جامعه است.

وی بدحجابی را شگرد غرب برای دستیابی آسان به اهداف خود در کشورهای مسلمان دانست و تأکید کرد: غرب و استکبار جهانی با هزینه دلارهای بسیار به دنبال اشاعه فحشا و بی‌بندوباری در کشورهای اسلامی هستند.

کارشناس فرهنگی گفت: باید کودکان خود را در همان دوران کودکی بافرهنگ حجاب و عفاف آشنا کنیم؛ زیرا حجاب منشأ خیر و برکات برای بانوان است و مانند صدف در گوهر می‌ماند.

سکوت مسئولان فرهنگی پذیرفتنی نیست!

لیلا احمدی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: نباید غیرمسئولانه و بی‌طرفانه نسبت به این دستور الهی گذشت.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف مانند سدی در برابر هجمه دشمنان است و آثار سوء بی‌حجابی و بدحجابی در خانواده و اجتماع افتادن انسان در دام‌ها و وسوسه‌های شیطانی، سقوط خانواده‌ها و ازهم‌پاشیدگی شالوده و اساس خانواده است.

احمدی با تأکید بر اینکه حرکت‌های ضد فرهنگی سرعت نور به خود گرفته‌اند؛ اما سرعت متولیان فرهنگی به‌شدت کند است، گفت: سکوت مسئولان فرهنگی در مقابل بی‌عفتی و بدحجابی قابل‌پذیرش نیست و امیدواریم با برنامه‌های کارشناسی از شیوع این معضل فرهنگی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha