نیجریه‌ای‌ها یک سال جنایت علیه کودکان و زنان در فلسطین و لبنان را بررسی کردند

نشست «یک سال جنایت علیه کودکان و زنان در فلسطین و لبنان» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با هدف آشنایی آحاد مردم نیجریه با جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و سوریه و دیگر کشورهای مقاومت در یک سال گذشته، اقدام به سلسله برنامه‌هایی در حوزه مختلف به ویژه زنان و کودکان در این کشور کرده است.

بر همین اساس، رایزنی فرهنگی کشورمان نشستی با عنوان «یک سال جنایت علیه کودکان و زنان در فلسطین و لبنان» را با همکاری جمعیت الزهرا(س) نیجریه برگزار کرد.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آئین افتتاحیه این نشست، ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، فرماندهان و همرزمان ایشان و مردم بی گناه و مظلوم لبنان در حملات اخیر رژیم منفور و سفاک صهیونیستی، گفت: راه این شهیدان زنده و پر رهرو از گذشته خواهد بود.

وی در ادمه به جنایت‌های ددمنشانه این رژیم در طول یک سال اشاره و کودکان و زنان را قربانیان اصلی این جنایت عنوان کرد و تنها راه مقابله با این رژیم را اتحاد مسلمانان و تقویت جبهه مقاومت دانست.

در ادامه این نشست، ۵ تن از شخصیت‌های زنان برجسته در این خصوص به ایراد سخن پرداختند.

خانم فاطمه اسماعیل حسن، رئیس جمعیت الزهرا(س) نیجریه و هماهنگ‌کننده اصلی این نشست، به زندگی پر افتخار و قهرمانانه شهید سید حسن نصرالله اشاره و نفوذ معنوی و علمی ایشان در بین سطوح مختلف مردم لبنان و منطقه را مورد تأکید قرار داد.

دیگر سخنرانان با موضوعاتی چون، زنان در غزه، تاب‌آوری، مقاومت و توانمندسازی آنان؛ تأثیر جنگ بر کودکان غزه، آموزش و آینده آنان و پناهندگان غزه داستان آوارگی و تاب‌آوری آنان و شرایط سخت زندگی بر کودکان از حیث امنیت غذائی و درمانی به بیان سخن پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha