انقلاب در اعتقادات و سبک زندگی مردم نقش مهمی را ایفا کرد

خانم شمسی طاهری مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، نقش انقلاب در اعتقادات و سبک زندگی مردم را تأثیرگذار دانست و گفت: در زمان حمله عراق به ایران، شهد شیرینی پیروزی انقلاب در کام مردم بود و امام راحل رحمت‌الله‌علیه با بیانات و ارشادهای حکیمانه و مدبرانه خویش در جامعه تغییراتی به وجود آوردند که موجب شد جوانان انقلابی به‌عنوان رزمنده در جبهه جنگ حضور یافته و به درجه رفیع شهادت نائل شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / گلستان، نشست بصیرتی با حضور کارکنان، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم شمسی طاهری، نقش انقلاب در اعتقادات و سبک زندگی مردم را تأثیرگذار دانست و بیان کرد: در زمان حمله عراق به ایران، شهد شیرینی پیروزی انقلاب در کام مردم بود و امام راحل رحمت‌الله‌علیه با بیانات و ارشادهای حکیمانه و مدبرانه خویش در جامعه تغییراتی به وجود آوردند که موجب شد جوانان انقلابی به‌عنوان رزمنده در جبهه جنگ حضور یافته و به درجه رفیع شهادت نائل شوند.

وی ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی مردم نیز با شجاعت و استقامت پای آرمان‌های انقلاب ایستادند تا ارزش‌های دینی و الهی در جامعه اسلامی حفظ شود.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، شهادت‌طلبی را سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و تشریح کرد: ائمه‌اطهار علیهم‌السلام، شهادت را بهتر از مرگ در بستر می‌دانستند؛ بنابراین، خط سرخ شهادت از خاندان نبوت و ولایت به پیروان آنان به ارث رسیده و همانند آن بزرگواران در رکاب جهاد پا می‌گذارند.

خانم طاهری، به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بانوان پا به پای مردان جهاد کرده و در پشت صحنه با آماده‌سازی غذا، تهیه لباس و بسیاری از فعالیت‌های دیگر به رزمندگان خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی با بیان این‌که شهدای دفاع مقدس با تمسک به آیه شریفه «لقد کان لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه»، نزدیک‌ترین افراد به خلق و خوی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بودند، خاطرنشان کرد: مبلغان دین اسلام و مربیان تربیتی برای تأسی جامعه از سیره نبوی می‌توانند از خاطرات شهدا بهره بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha