ازدواج در راستای دستورات الهی صورت پذیرد 

خانم دکتر مشهدی مشاور خانواده، گفت: ازدواج و تشکیل خانواده باید در راستای دستورات الهی صورت پذیرد و مهارت‌های رفتاری بر اساس اخلاق الهی مورد توجه زوجین باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / تهران، به همت معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران محور هشت استان تهران، کارگاه تحکیم بنیان خانواده با حضور طلاب مدارس این محورها برگزار شد. 

در این کارگاه خانم دکتر مشهدی، مشاور خانواده، مطالبی پیرامون خانواده خوشبخت در سایه بینش توحیدی مطرح کرد و افزود: ازدواج و تشکیل خانواده باید در راستای دستورات الهی صورت پذیرد و مهارت‌های رفتاری بر اساس اخلاق الهی مورد توجه زوجین باشد.

وی ابراز داشت: وظایف یک همسر، مطابق با بینش توحیدی، تأمین نیازها با هدف تکامل و تقرب به خدا و کمک به تکامل و تقرب زوجین، تربیت و پرورش فرزندان صالح می‌باشد.

وی در ادامه گفت: از جمله نیازهای اساسی زوجین، تأمین نیازهای روانی و شخصیتی، نیازهای جسمی، نیازهای عاطفی و نیازهای معنوی می‌باشد که باید در خانواده به آن توجه شود.

این مشاور خانواده در پایان یادآور شد: نکات مطروحه از جمله عوامل کمک‌کننده‌ای است که به استحکام خانواده و تحکیم روابط زوجین می‌انجامد؛ هرچند کسب مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج و در برخی مواقع مشاوره و آموزش پس از ازدواج، سبب می‌شود تا بیشتر مسائل پیش‌آمده حل و برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha