حضرت معصومه(س)، الگوی عفاف و نجابت برای دختران امروز است

امام جمعه قم گفت: با وجود گذشت سال های زیادی از شهادت حضرت معصومه(س)، می‌توان ایشان را الگوی دختران امروزی دانست زیرا ایشان نمونه و الگوی کاملی از نجابت، زیست عفیفانه، حجاب و عفاف و... برای دختران نسل امروز جامعه واقع می‌شوند که توانسته‌اند تمدن اسلامی و تشیع را در قم پایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله سید محمد سعیدی گلپایگانی امام جمعه قم به مناسبت ۱۰ ربیع‌الثانی شهادت حضرت معصومه(س) در خطبه های نمازجمعه شهر قم بیان کرد: به بیان علامه سیدجعفر مرتضی عاملی؛ حضرت معصومه(س) به‌همراه ۲۲ تن از علویان رهسپار ایران شدند و زمانی که به منطقه ساوه رسیدند، مزدوران عباسی بسیاری از اهل قافله را به شهادت رساندند و ایشان بعد از وقایع پیش‌آمده بیمار شدند و به شهادت نائل آمدند البته نقل دیگر تاریخ این است که به ایشان سم خوراندند و ایشان بعد از بیماری و مراجعت به قم، به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: با وجود گذشت سال های زیادی از شهادت حضرت معصومه(س)، می‌توان ایشان را الگوی دختران امروزی دانست زیرا ایشان نمونه و الگوی کاملی از نجابت، زیست عفیفانه، حجاب و عفاف و... برای دختران نسل امروز جامعه واقع می‌شوند که توانسته‌اند تمدن اسلامی و تشیع را در قم پایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha