طرح نظام مسائل حوزوی؛ گام جدید برای رفع چالش‌های مدارس علمیه خواهران

مدیر کل امور بهره‌برداری واحدهای حوزوی حوزه های علمیه خواهران از آغاز طرح نظام مسائل حوزوی برای شناسایی و حل مشکلات مدارس علمیه خواهران خبر داد و گفت: در این طرح، مشکلات مدارس در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مدیریت و پشتیبانی تجمیع و در عناوین مختلف، دسته بندی و برای مدیریت های استانی جهت بررسی میدانی و تکمیل لیست مشکلات ارسال خواهد شد تا با تعیین مرجع اقدام کننده (مسئولین مدارس، مدیریت های استانی و ستاد)، مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سید علی جامعی، مدیر کل امور بهره‌برداری واحدهای حوزوی حوزه های علمیه خواهران، در تبیین اهداف طرح نظام مسائل و مشکلات امور حوزوی، بیان کرد: با توجه به وجود مشکلات حل نشده در برخی از مدارس‌ علمیه خواهران، هدف از اجرای این طرح پویایی و تسریع در حل مشکلات و آسیب‌شناسی در فرآیند و بررسی مسائل پیش‌آمد است.

وی ادامه داد: ماحصل نشست‌های برگزار شده در این رابطه، تأکید بر حل مشکلات از طریق مرجع مشخص شده است و مراجع بالاتر به عنوان مساعد و راهبر، نقش خود را در این زمینه ایفاء خواهند کرد.

مدیر کل امور بهره‌برداری واحدهای حوزوی حوزه های علمیه خواهران افزود: در این راستا آمار و اطلاعات مربوط به مشکلات و مسائل مرتبط به مدارس، جهت بهره برداری و برنامه ریزی های لازم به معاونت ها و مراکز مربوطه ارسال می شود.

وی مطرح کرد: مشکلاتی که برطرف کردن آن در حیطه مدارس علمیه نباشد با ارجاع ‌آن‌ها به مدیریت های استانی پیگیری می شوند و اگر مسائل مطرح شده خارج از محدوده اختیارات مدیریت های استانی باشد، در نهایت با اقدام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، پیگیری خواهد شد تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب، مورد رسیدگی قرار بگیرند، در این راستا مشکلات فراوانی از جمله معوقات بیمه کارکنان مدارس و افزایش حقوق و مزایای آنان، تأمین کادر اجرایی مدارس و حل مشکل اساتید، افزایش حق‌الزحمه و... توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال پیگیری و قابل حل و فصل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha