برگزاری کارگاه چگونگی مواجهه با شبهات در مدرسه علمیه زینب‌کبری در تهران

معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها، با همکاری واحد پژوهش، کارگاه چگونگی مواجهه با شبهات را با حضور اساتید و طلاب این مدرسه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / تهران، معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها با همکاری واحد پژوهش، روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه، کارگاه چگونگی مواجهه با شبهات را با حضور اساتید و طلاب برگزار کرد.

امتناع از شتابزدگی

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی‌جزی استاد کارگاه، با بیش از بیست سال سابقه پاسخگویی به شبهات اعتقادی و تاریخی، به نکات مهمی در راستای الگوسازی مواجهه با شبهات اشاره کرد و مسأله مهم در پاسخگویی به شبهات را، امتناع از شتابزدگی در جواب عنوان کرد.

وی اولین‌ گام را آشنایی با سه ضلع اصلی مرتبط با پاسخگویی یعنی مخاطب‌شناسی از نظر سن، جنس، تحصیلات، مذهب، جریان‌شناسی و ساختارشناسی دانست و توضیح مفصل در خصوص ساختارشناسی را در الویت پاسخ‌دهی مناسب قرار داد.

استاد هاشمی‌جزی، به بررسی و واکاوی انواع مواجهه و شناخت پرداخت و از مهم‌ترین آن‌ها به مواجهه فعال، پرسش اکتشافی و پاسخ بومرنگی اشاره کرد.

وی در ادامه، دومین مرحله پاسخ‌گویی به شبهه را تحلیل عنوان کرد و با معرفی سه عنصر اصلی هرم تحلیل از قبیل؛ ادعا، مستند و استدلال یا برداشت، از تماثیل قرآنی برای یادآوری بهره گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha