هجدمین پیش نشست علمی با محوریت محصولات تراریخته، تخریب یا تقویت نسل‌ها برگزار شد

هجدهمین پیش‌نشست علمی _ پژوهشی با عنوان «محصولات تراریخته، تخریب با تقویت نسل‌ها» روز یک‌شنبه ٢٩مهرماه، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه نورالزهرا در تهران برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / تهران، در ابتدای جلسه سرکار خانم حسین‌آبادی که دبیر جلسه نیز بودند، به علم بیولوژیک اشاره کرد و گفت: بیولوژی یا زیست شناسی یکی از علوم پایه است که به بررسی شیوه زندگی جانداران و مطالعه رفتار جانداران و تعامل آنها با یکدیگر و محیط پیرامون خودشان می‌پردازد.

معاون پژوهش مدریه علمیه نورالزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به جنگ بیولوژویک افزود: جنگ بیولوژیک یعنی جنگ زیستی و یکی از قدیمی‌ترین روش و گزینه جنگی در نبردهای مختلف با استفاده از گونه‌های زیستی و به هدف آلوده کردن افراد یک منطقه صورت می‌گیرد. این جنگ به دو شکل مخفیانه؛ محصولات تراریخته و آشکار؛ انواع بیماری‌ها مانند، تب مالت، سیاه زخم ، وبا، طاعون می‌باشد. در این حمله بیولوژی با ورود میکروب، ویروس، باکتری و قارچ به شکل عمدی که در یک منطقه پراکنده می‌شود، سبب بیماری و انتقال آن به انسان، حیوان، گیاهان به هدف مرگ و میر ،ایجاد عوارض جانبی، ناتوانی در افراد ،اثرات نامطلوب بر سلامتی انسان می‌ گردد. باکتری‌ها به بافت‌ها حمله می‌کنند و باعث از بین رفتن بافت و تولید سم و بروز بیماری در جانداران می‌شوند.  

وی بیان کرد: این روش حمله از قدیم الایام در مقابله با دشمنان وجود داشته مثلاً از طریق مبتلا کردن افراد به مسمومیت غذایی و انتقال بیماری و یا آغشته کردن شمشیر و تیر و کمان به آن بوده است. برخی از این عوامل این توانایی را دارند تا ساعت‌ها در هوا شناور باشند و وارد دستگاه تنفسی و شش‌های قربانی شوند، این حرکت به شکل خزنده و ریز وارد زندگی انسان‌ها شده، بنابراین ضروریست قشر مذهبی به ویژه طلاب درصدد بررسی و مطالعه و روشنگری آن در بین خود و افراد جامعه با مشارکت در امر تحقیق و پژوهش برآیند.

خانم حسین‌آبادی یادآور شد: توجه به بیانات ارزشمند استاد می‌توان چنین نتیجه گرفت دستکاری‌های ژنتیکی که سبب ناتوانی در انسان می‌شود، بر اساس معاهدات حقوق بین‌الملل بشردوستانه ممنوع بوده و از مصادیق جنایات جنگی به شمار می‌آید و وظیفه طلاب به عنوان خواص جامعه این است که با پژوهش‌ها و تحقیق‌ها خود به بیان روشنگری و جهاد تبیین بپردازند و تلاش کنند نسل آینده را از این بلای خانمان سوز دور نگه دارند.

مهم‌ترین مباحث بشری

در ادامه جلسه خانم هما زرشناس، استاد حوزه  و مدرس تغذیه در طب اسلامی به ارائه مقاله خود پرداخت و گفت: تغذیه سالم همیشه یکی از مهم‌ترین مباحث بشری در دنیای سلامت انسان‌هایی که خواستار تغذیه صحیح بودند بوده است (عقل سالم در بدن سالم ) برخی از مواد غذایی به لفظ امروزی ارگانیک هستند، یعنی سالم‌ترین مواد غذایی‌ها تمام مراحل کشت محصول تولید و برداشت در مرحله سالمی رشد کرده باشند و به دست ما رسیده باشند. بعد از بررسی‌های لازم در یک مواد غذایی مثلاً آلودگی‌های شیمیایی در آب و خاک اگر در محصولی وجود نداشته باشد یعنی آن محصول با تمام استانداردهای جهانی مطابقت دارد، پس ارگانیک است برخلاف این محصولات تراریخته هستند که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده‌اند به عنوان مثال گوجه فرنگی اگر به شکل سالم رشد کرده باشد نباید مواد سفید رنگ و خطوط سفید رنگی در گوشت و پوست آن وجود داشته باشد و یا اینکه اگر محصولی به شکل طبیعی و آبیاری قرار است طی ۱۰ روز به مرحله برداشت برسد در محصولات تراریخته این عملیات خیلی سریع انجام می‌ شود.

وی در ادامه به مضرات محصولات تراریخته اشاره و تشریح کرد: این جمله مضرات این موارد می‌توان به مواردی اشاره کرد: ۱_ایجاد آلرژی شدید ۲_ مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها یعنی کاهش اثربخشی آن بر روی بدن ۳ _مشکلات اعضای داخلی بدن از کودک و جوان گرفته تا سنین پیری ۴_اختلال سیستم تولید مثل (افزایش ناباروری ) ۵_داشتن طعم‌های غیر معمول مانند خرمالو ،گلابی و خیار ۶_ تولید ضرر برای محیط زیست ۷_کاهش تنوع زیستی و از همه مهمتر ۸_ تولید بیماری‌های نادر که در گذشته اصلاً وجود نداشتند.

خانم زرشناس افزود: محصولاتی که مهندسی ژنتیکی آنها تغییر یافته و یک خصوصیت ویژه در محصول ایجاد کرده یا یک خصوصیت را از محصول حذف می‌کند مثلاً رنگ آن مانند هندوانه زردو... میزان دیدگاه‌ها و پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده آیا این محصولات سودمند هستند یا زیان آور متفاوت است. جهت بررسی این محصولات که آیا ارگانیک هستند یا تراریخته ؟ ساده‌ترین روش به این شکل است که ظاهر مواد غذایی را خوب و با دقت نگاه کنیم و با توجه به توضیحات بیان شده در ظاهر محصول و رشد طبیعی و وزن طبیعی می‌توان پی به حقیقت آن برد.

وی سپس به تأثیرات این محصولات برای کودکان در حال رشد پرداخت و گفت: این محصولات برای کودکان مضرات بسیاری دارند که می‌توان به ۱-محصولات تراریخته بر رشد بدن تاثیر می‌گذارد یعنی آسیب‌های قابل توجهی بر سیستم ایمنی کودک می‌گذارد مثلاً در عملکرد گوارش، کبد، تغییرات سلولی در روده ۲_ افزایش آلرژی و مشکلات تغذیه‌ای ۳ _کودکان ۳ تا ۴ ساله بیشترین افراد مستعد به این بیماری‌ها می‌باشندبطوریکه لبنیات و فراوردهای شیری علی رغم استفاده از آن ولی هیچ اثری بر بهبودی جسم کودکان ندارد. راهکار و علاج آن چیست ؟_برچسب‌های روی محصولات را بخوانید. _ در صورت امکان از محصولات ارگانیک خریداری و استفاده کنید. _ گیاهان مهندسی شده را بشناسیم. معایب محصولات تراریخته: ۱-شکل‌گیری طومارهای نادر در افراد ۲-ایجاد مشکل کبدی و چربی کبد ۳-تاثیر درعملکرد غدد تیروئید و هیپوفیز ۴- ایجاد ناهنجاری ژنتیکی ۵- ایجاد سرطان‌های مختلف در تمام اقشار ۶- بالا رفتن فشار خون و نارسایی کلیه در انسان.اشاره کرد.  

این مدرس حوزه در انتهای سخنان خود یادآور شد: بنابراین وجود این محصولات نه تنها موجب تقویت نسل‌ها نمی‌شود، بلکه منجر به تخریب نسل‌ها خواهد شد و آن را به نابودی و انحطاط می‌کشاند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha