کارگاه مدیریت زمان با حضور مدیران و معاونین محتوایی 21 مدرسه استان کرمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران / کرمان، کارگاه مدیریت زمان با تدریس استاد معزز، سرکار خانم ونکی، و با حضور مدیران و معاونین محتوایی مدارس استان کرمان و کادر مدیریت استان برگزار شد.
این نشست به صورت یک روزه و همزمان در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و مدرسه علمیه تخصصی رکنالهدی کرمان با موضوع مدیریت زمان برگزار شد.
در این نشست مباحث مدیریت زمان مطرح شده و خانم ونکی، بررسی ساختار هوش انسانها را مقدمه بحث دانسته و بیان داشت: برای شناسایی نیازهای انسان، باید شناخت مطلوبی نسبت به انواع هوش پیدا کرد. هوش فیزیکی، هوش شناختی ریاضی، هوش هیجانی عاطفی اجتماعی و هوش معنوی از انواع هوش در انسان است.
وی در ادامه به نقش خودآگاهی در مدیریت زمان اشاره کرد و گفت: خودارزیابی صحیح، خودآگاهی هیجانی و اعتماد به نفس از اجزای خودآگاهی هستند که ضروری است، مورد توجه ویژه قرار گیرند.
خانم ونکی با اشاره به فواید خودآگاهی اظهار داشت: بهبود مهارت تفکر انتقادی، بهبود تواناییهای رهبری و خودکنترلی از اهم منافع و فواید خودآگاهی است و رفتارهایی همچون ابراز همدردی، بهبود مهارت گوشدادن و افزایش خلاقیت و تقویت خودکنترلی را هم به دنبال دارد.
وی ابراز داشت: وجود یا عدم وجود اراده فردی، حمایت اطرافیان و کسب حمایت در محیط کار از عوامل موثر بر مدیریت زمان است و آثاری همچون تنظیم انتظارات واقعبینانه، درک الگوهای رفتاری و شناخت نقاط قوت و ضعف می تواند در ایجاد شرایط مطلوب، موثر باشد.
خانم ونکی در پایان به ارائه راهکارهای مصداقی مدیریت زمان پرداخته و گفت: تأمین خواب کافی، ورزش منظم، انجام مدیتیشن و... برای افزایش بهرهوری میتواند اثرات مطلوبی داشته باشد.
یادآور میشود؛ در ادامه نیز جلسههای هماندیشی معاونین محتوایی مدیریت حوزه علمیه خواهران، با معاونین مدارس برگزار شد.
انتهای پیام/
نظر شما