آشنایی اولیه با ویژگی‌های تبلیغ برای هر مبلِّغی ضروری است

خانم ترخاصی کارشناس دینی، با بیان اینکه آشنایی اولیه با ویژگی‌های تبلیغ برای هر مبلِّغی ضروری است، گفت: مبلغ طبیب دوّار است و خالصانه برای خدا تبلیغ کردن مهم‌ترین ویژگی مبلغ است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / یزد، نشست «روش‌های ارتباط با نوجوان» با حضور خانم محترم ترخاصی، کارشناس دینی و جمعی از مبلغان طرح امین مدارس دخترانه اردکان در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در اردکان برگزار شد.

خانم ترخاصی در این نشست با بیان اینکه آشنایی اولیه با ویژگی‌های تبلیغ برای هر مبلِّغی ضروری است با اشاره به مهارت ارتباط با کودک و نوجوان گفت: شناخت و آشنایی با مخاطب اولین اصل برای مهارت ارتباط می‌باشد و داشتن شروع مناسب و محتوای خوب ناشی از اصل اولی است و دخترها چون شنیداری هستند با سخن گفتن زیبا مجذوب خواهند شد و پسران چون دیداری هستند مباحث به صورت دیدنی در آن‌ها اثربخش خواهد بود.

وی تصریح کرد: فضا و موقعیت تبلیغ اثر بسزایی در فرد دارد و شایسته است چند ویژگی در آن لحاظ شود که اولین آن‌ها آرام‌سازی محیط تبلیغی است؛ از این رو حرم ائمه اطهار علیهم‌السلام که محل رفت و آمد ملائکه است، تأثیر مثبتی بر مخاطب گذاشته و به وی آرامش می‌دهد، همچنین مزین کردن محیط با تصاویر شهدا و علما، یا پخش صوت زیبای قرآن و تواشیح در آرام سازی محیط اثرگذار خواهد بود.

این مبلغ دینی با بیان اینکه ویژگی دوم برای فضای تبلیغی اطمینان دادن به مخاطب است، گفت: به مخاطب باید اطمینان داد آنچه او می‌گوید جایی بازگو نخواهد شد و برای مبلّغ مدرسه شایسته است لباسی مانند فرم دانش‌آموزان بپوشد تا خود را شبیه به آن‌ها کند که تا حدی در جذب اعتماد آنها مؤثر است.

وی جهادی کارکردن را ویژگی دیگر تبلیغ دانست و اظهار کرد: وقت گذاشتن برای کار تبلیغی بسیار مهم می‌باشد و استفاده از ایده‌های متنوع در محتوا برای تأثیرپذیری اثرگذار است.

خانم ترخاصی، خالصانه برای خدا تبلیغ کردن را مهم‌ترین ویژگی مبلغ دانست و گفت: همین امر سبب می‌شود که مبلغ از سخن دیگران آزرده خاطر نشود و خداوند به طور قطع عنایت خود را شامل حال مبلغ خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: مبلغ چون پیامبر، طبیب دوّار است به این معنا که خود به سراغ دانش‌آموزان می‌رود و با صبر و حوصله و تبلیغ چهره به چهره، معاشرت کردن نیکو دانش‌آموز را به سمت خدا سوق می دهد و از سویی برای مخاطب خود دعا می‌کند؛ زیرا اعتقاد دارد که دعا اثرگذار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha