بررسی بحران‌های دوره نوجوانی در اراک

مشاور مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک گفت: دوره نوجوانی از مهمترین و حساس ترین دوره های زندگی هر فرد است که با آگاهی از ابن دوره حساس از بروز بسیاری از ناسازگاری ها می توان جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / مرکزی، به همت مدرسه علمیه ریحانة‌النبی سلام‌الله‌علیها در اراک، جلسه‌ای با حضور مادران پایه اول و با سخنرانی خانم راهزانی، مشاور این مدرسه علمیه با موضوع "دنیای نوجوان و بررسی بحران‌های دوره نوجوانی" برگزار شد.

خانم راهزانی در این جلسه با بیان اینکه دوران بلوغ یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد است که دوران نوجوانی، همزمان با این دوران می‌باشد، گفت: دوره نوجوانی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد است که با آگاهی از این دوره حساس از بروز بسیاری از ناسازگاری‌ها می‌توان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر ویژگی‌های دوران جوانی را بدانیم، بهتر می‌توانیم با فرزند نوجوان و جوان خود تعامل کنیم، بیان کرد: نوجوانان امروز یا همان دهه هشتادی‌ها یا دهه نودی‌ها، اشخاصی هستند که بسیار زودتر از نسل‌های پیشین خود، به اینترنت و رسانه‌های جمعی دسترسی پیدا کرده‌اند، پس نمی‌توانیم با دوران نوجوانی خودمان مقایسه کنیم.

مشاور مدرسه علمیه ریحانة‌النبی سلام‌الله‌علیها در اراک، در ادامه به سه بحران در دوره نوجوانی که شامل بحران بلوغ، بحران شخصیتی و بحران هویت است اشاره کرد و گفت: احساس هویت شخصی در نوجوانان بر اساس همانندسازی‌های مختلف گذشته آن‌ها رشد می‌کند.

وی به سبک‌های تربیتی والدین که شامل سبک سهل‌گیرانه، سبک مستبدانه و سبک مقتدرانه است پرداخت و ویژگی های هر سبک را برای والدین بیان کرد و در ادامه یادآور شد: فشارهای روانی، عاطفی و اجتماعی در این دوران موجب می‌شود که نوجوان با خودش، با خانواده‌اش یا حتا با دوستانش رابطه‌اش بهم خورد و احساس کوچک شمردن خود و حقارت داشته باشد و یا حالت عصبی در او افزایش یابد که یک والد آگاه این‌ها را طبیعی می‌داند و به بحث و جدل با نوجوان خود نمی‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha