دانشآموخته مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اصفهان، از رساله خود با عنوان «الگوی جامع قرآنی حدیثی نقد» دفاع کرد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/اصفهان، خانم لیلا طائبی دانشآموخته مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اصفهان، از رساله خود با عنوان «الگوی جامع قرآنی حدیثی نقد» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا زکیزاده و مشاوره حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی مسترحمی و داوری حجج اسلام مرتضی فدایی و رضا حبیبی دفاع کرد.
وی در دفاع از رساله خود گفت: نقد و انتقاد عموماً به بیان نقایص و کاستیها معنا شده و نشاندهنده نارضایتی از کسی یا نهادی است و این پژوهش با استفاده از روش توصیفی تحلیلی به بررسی زمینههای نقد، عوامل و موانع آن، روشها و اقسام نقد و اهداف و آثار نقد در قرآن و حدیث پرداخته است.
دانشآموخته مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (س) اصفهان ابراز کرد: نتایج تحقیق بر اساس الگوی نظری استراوس و کوربین نشان میدهد که عوامل و موانع نقد در قرآن و حدیث در جنبههای بینشی و رفتاری و همچنین موانع فردی و اجتماعی وجود دارد. این موارد در قالبهای مختلف مانند امر و نهی، استفهام و عتاب مطرح شده است.
خانم طائبی به الگوی به دست آمده در رساله خود اشاره کرد که بر اساس الگوی پارادایمی در رویکرد سیستماتیک (طرح جی تی ام سیستماتیک SY-GTM) تنظیم شده است و افزود: این الگو نشان میدهد که زمینههای انسانی و دینی با همراهی موجبات علی و برداشته شدن موانع میتواند به اهداف و آثار مورد نظر منجر شود.
انتهای پیام/
نظر شما