دفاع از رساله با عنوان «الگوی جامع قرآنی حدیثی نقد»

دانش‌آموخته مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اصفهان، از رساله خود با عنوان «الگوی جامع قرآنی حدیثی نقد» دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/اصفهان، خانم لیلا طائبی دانش‌آموخته مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اصفهان، از رساله خود با عنوان «الگوی جامع قرآنی حدیثی نقد» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا زکی‌زاده و مشاوره حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی مسترحمی و داوری حجج اسلام مرتضی فدایی و رضا حبیبی دفاع کرد.

وی در دفاع از رساله‌ خود گفت: نقد و انتقاد عموماً به بیان نقایص و کاستی‌ها معنا شده و نشان‌دهنده نارضایتی از کسی یا نهادی است و این پژوهش با استفاده از روش توصیفی تحلیلی به بررسی زمینه‌های نقد، عوامل و موانع آن، روش‌ها و اقسام نقد و اهداف و آثار نقد در قرآن و حدیث پرداخته است. 

دانش‌آموخته مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (س) اصفهان ابراز کرد: نتایج تحقیق بر اساس الگوی نظری استراوس و کوربین نشان می‌دهد که عوامل و موانع نقد در قرآن و حدیث در جنبه‌های بینشی و رفتاری و همچنین موانع فردی و اجتماعی وجود دارد. این موارد در قالب‌های مختلف مانند امر و نهی، استفهام و عتاب مطرح شده است. 

خانم طائبی به الگوی به دست آمده در رساله خود اشاره کرد که بر اساس الگوی پارادایمی در رویکرد سیستماتیک (طرح جی تی ام سیستماتیک SY-GTM) تنظیم شده است و افزود: این الگو نشان می‌دهد که زمینه‌های انسانی و دینی با همراهی موجبات علی و برداشته شدن موانع می‌تواند به اهداف و آثار مورد نظر منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha