اتمام طرح آسیب شناسی حوزه‌های علمیه خواهران در حوزه تبلیغ دینی

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران از اتمام طرح آسیب شناسی حوزه‌های علمیه خواهران در حوزه تبلیغ دینی و ارائه نتایج این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: در راستای برنامه ۵ ساله مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و راهبرد توسعه، ارتقاء و استانداردسازی زیرساخت‎های فرهنگی تبلیغی و نیز ارتقاء مدیریت فرهنگ و تبلیغ، آسیب شناسی برنامه های فرهنگی تبلیغی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: براساس یافته‌های پژوهش، بیشترین آسیب‌ها در حوزۀ حمایت و پشتیبانی از مبلغان بوده که سایر حوزه‌ها را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. مهم ترین آسیب‌های موجود، شامل فقدان منابع ثابت مالی جهت حمایت از مبلغان و در نتیجه، عدم حمایت مالی و محتوایی مستمر و نظام‌مند از مبلغان، فقدان نظام جامع سازماندهی و توزیع مبلغان و محصولات فرهنگی ـ تبلیغی؛ فقدان ساز و کار تخصصی ارزیابی و بازخوردگیری تبلیغ، ضعف توانمندی علمی و محتوایی مبلغان، نبود شبکه مبلغان و تشکیلات مستقل تبلیغی بوده است که راهکارهایی چون جذب بودجه‌های پایدار برای مبلغان تخصصی، ایجاد بسترهای جدید تبلیغی از طریق گسترش تعاملات پایدار و بلندمدت با نهادهای همسو، رتبه بندی مبلغان براساس توانایی تبلیغی و ایجاد بانک اطلاعاتی برای مبلغان و تاسیس کانون مبلغان ارائه شده است.

رئیس اداره پایش و پیامدسنجی نیز در خصوص نحوه برگزاری این طرح توضیح داد: این پژوهش به صورت میدانی انجام شده که در گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه علمی با ۱۱۷ نفر از مدیران و معاونان فرهنگی مراکز مدیریت محترم استانی حوزه‌های علمیه خواهران، مدیران و معاونان فرهنگی واحدهای علمی تربیتی و مبلغان منتخب استانی و در ۲۸ استان انجام شده و تحلیل داده‌ها نیز با روش تحلیل مضمون صورت گرفته است.

حجت الاسلام مفیدبجنوردی بیان داشت: یافته‌های این پژوهش در سه محور اصلی آسیب‌ها، عوامل و راهکارهای پیشنهادی ارائه شده و هر محور نیز شامل سه بخش سازماندهی، توانمندسازی و پشتیبانی مبلغین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha