
معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران گفت: مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران از سال ۱۳۹۰ همواره به دنبال اصلاح نظام آموزشی و تحول در عناوین و واحدهای درسی بوده است، دو نظام شدن برنامه آموزشی حوزههای علمیه خواهران نیز با هدف تربیت طلاب مجتهده که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان جامعهالزهرا(س) بر آن صحه گذاشتند، باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، خانم صدیقه افشار، معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران، در نشست با گروههای مختلف علمی ـ آموزشی حوزههای علمیه که با حضور مدیر حوزههای علمیه خواهران در سال همایش شهید سلمیانی مرکز مدیریت حوزههای علمیه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش علمی و آموزشی، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران از سال ۱۳۹۰ همواره به دنبال اصلاح نظام آموزشی و تحول در عناوین و واحدهای درسی بوده است اما باید عرض کرد که اصلاح عناوین درسی مانند یک شمشیر دولبه است و کاهش واحدهای درسی نیز میتواند منجر به آسیبپذیری طلاب خواهر شود.
وی افزود: دو نظام شدن برنامه آموزشی حوزههای علمیه خواهران با هدف تربیت طلاب مجتهده که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان جامعهالزهرا(س) بر آن صحه گذاشتند، باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران در ادامه به ارائه پیشنهاداتی مانند ایجاد سطوح عالی تحصیلی ۵، ۶، ۷، رغبت سنجی طلاب فارغالتحصیل در سطح ۲ و ۳، توسعه نظام آموزشی فعال و… پرداخت.
خانم افشار در پایان سخنان خود به ذکر مشکلاتی از جمله کمبود استاد در حوزههای علمیه خواهران، نپرداختن به تربیت اساتید و عدم اهتمام به رشتههای مادر از جمله فقه و اصول اشاره کرد.
حجتالاسلام مسعودی، نماینده گروه علوم حدیث به ارائه گزارش پرداخت و ضمن تشکر از زحمات خانم افشار معاون حوزههای علمیه خواهران افزود: در بهار سال جاری از چهار کتاب علوم حدیثی رونمایی میشود که علاقهمندان به این رشته میتوانند از آن بهرهمند شوند، با همکاریهای صورت گرفته توسط دانشگاهها، حدود ۱۰۰ نفر به صورت مجازی در این رشته دانشآموخته شدند و نکتهای که حائز اهمیت است، شناساندن رشته علوم حدیث به طلاب و سایر علاقهمندان است.
حجتالاسلام نظری نماینده گروه تبلیغ و ارتباطات در این جلسه بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند؛ تبلیغ در حوزههای علمیه باید حائز اهمیت باشد، به عقیده بنده اهمیت این مقوله در حوزههای علمیه خواهران دو چندان است زیرا طلاب خواهر دارای ظرفیت بالا و اثرگذاری بیشتری نسبت به برادران دارند که در کار تبلیغی میتوانند پابهپای طلاب برادر چه بسا بهتر از آنان عمل نمایند.
خانم حاجی اسماعیلی، نماینده گروه زن و خانواده عنوان کرد: یکی از فعالیتهایی که گروه علمی زن و خانواده به آن پرداخته است، طراحی و تصویب رشته «فقه زنان» و بازنگری رشته «مطالعات اسلامی زنان» است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از امور صورت گرفته در این راستا پیشنهاد رشته دروش گرایشی بوده است زیرا این رشته نیازمند طراحی بود که نماینده گروه علمی زن و خانواده این امر را محقق کرد.
در پایان نیز سایر گروههای آموزشی و علمی به ارائه برنامههای آموزشی، بیان مشکلات و… پرداختند.
انتهای پیام/
نظر شما