تأکید بر پویایی علمی، فرهنگی و پژوهشی طلاب

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در نشست با نمایندگان طلاب مدارس علمیه خواهران استان، بر ضرورت ارتقا علمی، فرهنگی و پژوهشی طلاب تأکید کرده و نکات مهمی در خصوص فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مسئولیت‌های طلاب بیان نمودند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانمه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/هرمزگان، خانم احمدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در نشست با نمایندگان طلاب مدارس علمیه خواهران استان، بر ضرورت ارتقا علمی، فرهنگی و پژوهشی طلاب تأکید کرده و نکات مهمی در خصوص فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مسئولیت‌های طلاب بیان نمودند.

وی  با اشاره به اهمیت ارتباط دوسویه بین مسئولان و طلاب تأکید کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع دغدغه‌ها و اطلاعیه‌های دریافتی از معاونت‌ها به طلاب، از وظایف مهم نمایندگان طلاب در مدارس است و باید با جدیت دنبال شود.

خانم احمدی در ادامه به موضوع بن کتاب پرداخت و گفت: طلاب باید از بن کتاب با دقت و هدفمند استفاده کنند و در صورتی که خود نیاز به آن ندارند، با رضایت، کد ملی و شماره خود را در اختیار مدرسه قرار دهند تا کتاب‌های مورد نیاز مدرسه خریداری شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان همچنین به معرفی پویشی فرهنگی اشاره کرد و افزود: پویش وقف دانایی با هدف تقویت کتابخانه‌های مدارس در حال اجراست و طلاب می‌توانند با اهدای حتی یک جلد کتاب، در این حرکت فرهنگی سهیم شوند. پوستر رسمی این پویش به زودی ارسال خواهد شد.

خانم احمدی درباره ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و پژوهشی خاطرنشان کرد: داشتن حساب جیمیل برای همه طلاب الزامی است تا بتوانند از امکانات آموزشی و پژوهشی بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر محوریت پیام مقام معظم رهبری در مسیر تحول حوزه‌ها گفت: مطالعه و مباحثه منشور و پیام گران‌سنگ رهبری در یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم، برای همه طلاب ضروری است.

معاون پژوهش حوزه خواهران هرمزگان بر لزوم به‌روز بودن طلاب در عرصه‌های مختلف تأکید کرده و تصریح کرد: طلاب باید در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، هنری و... پویا و به‌روز باشند تا بتوانند پاسخ‌گوی نیازهای زمانه خود باشند.

وی همچنین با اشاره به شناسایی استعدادها گفت: طلاب مستعد و دارای معدل بالا باید برای شرکت در فراخوان استعدادهای برتر تشویق شوند؛ این وظیفه ماست که ظرفیت‌های درخشان را شناسایی و حمایت کنیم.

خانم احمدی به موضوع بلاغ مبین نیز پرداخت و بیان کرد: باید مصادیق بلاغ مبین در مدارس و محیط‌های تبلیغی شناسایی شود و در مسیر اجرای عملی آن تلاش شود.

استاد حوزه با اشاره به سامانه مبنا گفت: آشنایی با راهبردهای تعریف‌شده در سامانه مبنا و ارائه ایده‌های نوآورانه مطابق این راهبردها، از جمله وظایف مهم پژوهشی در مدارس است.

وی افزود: طلاب شاخص در زمینه‌های مختلف مانند هنر، پژوهش و... باید شناسایی و معرفی شوند تا از ظرفیت‌های آنان در مسیر تعالی حوزه بهره گرفته شود.

خانم احمدی در پایان بر کاربردی کردن دروس و تولید محتوا از دل کلاس‌ها تأکید کرد و گفت: خروجی گرفتن از کلاس‌ها بسیار مهم است؛ مثلاً کلاس اخلاق می‌تواند در قالب چند صفحه خلاصه‌نویسی شده و جهت استفاده عمومی منتشر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha