نمایندگان طلاب در سامان‌دهی تشکل‌ها و انتقال نظام‌مند مطالبات آنها نقش کلیدی دارند

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان در نشست نمایندگان طلاب مدارس علمیه خواهران این استان با تأکید بر نقش کلیدی نمایندگان در پیگیری مطالبات طلاب، خواستار سامان‌دهی ارتباطات، تشکیل تشکل‌های فعال فرهنگی و انتقال هدفمند مشکلات و پیشنهادات به مدیریت استان شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم محسن‌زاده معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران این استان در نشست نمایندگان با تأکید بر نقش آنان به عنوان پل ارتباطی میان طلاب و مدیریت مدارس اظهار داشت: نمایندگان طلاب باید در وهله نخست، دغدغه‌ها و مشکلات را به سمع مدیر مدرسه برسانند و در صورتی که مشکل در همان سطح قابل حل نبود، آن را به مدیریت استان ارجاع دهند.

وی با اشاره به ضرورت رویکرد تحلیلی در مطالعات درسی طلاب افزود: طلاب نباید صرفاً برای گذراندن واحد درسی، کتاب‌ها را مطالعه کنند؛ اگر در محتوای کتاب اشکالاتی وجود دارد و استاد هم بر آن اشکال صحه گذاشته، لازم است آن موضوع به مدیریت استان منتقل شود تا پس از بررسی، جهت اصلاح به قم ارسال گردد.

معاون فرهنگی حوزه خواهران هرمزگان همچنین بر اهمیت جدی گرفتن قرارگاه فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی باید با جدیت پیگیری شود؛ ایجاد تشکل‌های فعال در مدارس و انتخاب مسئول برای هر تشکل، از برنامه‌های کلیدی این حوزه است.

خانم محسن‌زاده با اشاره به لزوم سامان‌دهی دقیق امور طلاب و فارغ‌التحصیلان عنوان کرد: لازم است برای طلاب در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان، نماینده ویژه به‌صورت جداگانه انتخاب شود تا امور هر دو گروه به‌صورت تخصصی پیگیری گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت برنامه‌ریزی در شناسایی مسائل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بازه زمانی دو هفته‌ای برای طلاب در نظر گرفته شود تا طی آن فرصت کافی برای بیان مشکلات و مسائل داشته باشند؛ سپس موارد تجمیع و به مدیریت استان ارسال گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha