«تربیت بانوی انقلابی» مسیر ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را هموار می‌کند

وظیفه ما در حوزه‌های علمیه خواهران در افق پیش‌رو در سه کلمه خلاصه می‌شود، «تربیت بانوی انقلابی» که هر کدام از این واژه ها را می‌توان به تنهایی ساعت‌ها بحث کرد اما جمع این واژه‌ها در کنار هم، یعنی داشتن بانوی انقلابی آگاه، بصیر و تربیت شده به آداب اسلامی که در خدمت خانواده، جامعه، نظام اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حبیبی سی‌سرا، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان گیلان در گفت‌وگویی با اشاره به «پیام رهبر انقلاب به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم»، اظهار کرد: «منشور روحانیت» باید «نصب العین» تمام حوزه‌های علمیه به معنای عام یعنی شامل تمام کارکنان، اساتید، طلاب و... قرار بگیرد زیرا این پیام در واقع نقشه راه حوزه‌های علمیه خواهران است و بایستی تمام بایدها و فعالیت‌های ما با آن مأنوس و سنجیده شود، «پیام روحانیت» به منزله یک «اساس و ترازو» تلقی می‌شود بنابراین لازم است همه فعالیت‌های ما با آن سنجیده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نکته‌ای که از اهمیت وافری برخوردار می‌شود آن است که این مسائل همواره دچار غفلت و بی توجهی واقع می‌شوند، بسیار شایسته است که بزرگان حوزه‌های علمیه خواهران در این راستا برنامه‌ای در قالب مواد درسی، نظام آموزشی و... ترتیب داده که از غفلت و فراموشی آن جلوگیری شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان گفت: باید این نکته را مدنظر داشت که گام اول در تحقق «منشور روحانیت» درک و تبیین آن است و و بدانیم که چه چیزی است؟ چه می‌گوید و چه چیزی را از ما طلب می‌کند؟ زیرا اگر این موضوع مطرح نشود امکان روشن شدن این پیام ممکن نخواهد بود.

وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران در راستای «بلاغ مبین»

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در راستای «بلاغ مبین» ریشه قرآنی و روایی دارد، «بلاغ مبین» در واقع به معنای آشکار و واضح است، یعنی پیامی که بدون هرگونه شک و ابهامی به مخاطب برسد، حوزه‌های علمیه از آنجایی که رسالتشان تبلیغ دین است، مبلغان آن باید دارای دو ویژگی باشند، اولا «پیام و سخن دین را خوب بفهمند و درک کنند» و ثانیا «دین را به مخاطب بفهماند» بنابراین وظیفه حوزه علمیه خواهران این است که مبلغین و سرمایه‌های انسانی‌ را در این راستا تربیت کند که «بلاغ مبین» در فرموده رهبری محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی سی سرا مطرح کرد: از آنجایی که روزآمدی دانش‌های پایه و تجربی و یافته‌های علمی عمدتا در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، ارتباطات و تعاملات حوزه‌های علمیه با این نهاد ضروری است اما بیان الگوها و طرح نظامات اجتماعی نیازمند دانش‌های متعدد است که این موضوع با شکل و شمایل پیچیده جوامع امروزی عملا غیرممکن است، بنابراین اهمیت ارتباط حوزه با دانشگاه در این مسئله دوچندان می‌شود.

وی افزود: نکته دیگری که حائز اهمیت می‌شود این است که حوزه‌های علمیه خواهران یک نهاد «تعلیم تربیت دینی» است که رویکرد کلان دینی را دنبال می‌کند و اگر احساس کنیم که این نهاد نیازمند علومی مانند روانشانسی، جامعه شناسی و... است باید با قید و رویکرد اسلامی دنبال شود در غیر این صورت، صرف تدریس دروس دانشگاهی در حوزه علمیه نه‌تنها افاده‌ای نخواهد داشت بلکه منجر به آسیب هویتی نیز می‌شود.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان گیلان بیان کرد: رهبری به کرار به نقش سازنده «بانوان» در شئونات مختلف اشاره کردند، ایشان فرمودند که نیمی از جامعه به دست بانوان اداره می‌شود و اگر نیمی دیگر نیز به دست آنان اداره شود آقایان نباید ناراحت شوند، مباحثی مانند تربیت فرزند، حفاظت و نگهداری از خانواده، همسرداری و... برعهده بانوان است، حملات فتنه‌هایی مانند «زن، زندگی، آزادی» به بانوان ما نشان دهنده اهمیت نقش آنان در جامعه اسلامی است.

«تربیت بانوی انقلابی» رسالت حوزه‌های علمیه خواهران 

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی در پایان گفت: وظیفه ما در حوزه‌های علمیه خواهران در افق پیش‌رو در سه کلمه خلاصه می‌شود، «تربیت بانوی انقلابی» که هرکدام از این واژه‌ها را می‌توان به تنهایی ساعت‌ها بحث کرد اما جمع این واژه‌ها در کنار هم، یعنی داشتن بانوی انقلابی آگاه، بصیر و تربیت شده به آداب اسلامی که در خدمت خانواده، جامعه، نظام اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha