معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی شهید مطهری(ره) گفت: پژوهش گروهی را میتوان به عنوان یک فرهنگ یادگیری مشارکتی در بین طلاب نهادینه کرد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/مازندران، ریحانه لطیفی معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی شهید مطهری(ره) در گفتوگویی در رابطه با اهمیت پژوهش گروهی اظهار کرد: شرکت طلاب در پژوهشهای گروهی باعث رشد مهارتهای ارتباطی و همافزایی فکری میشود.
لطیفی پژوهشهای گروهی را مصداقی از آیه«تعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد پژوهش گروهی ریشه در آموزههای دینی مثل تعاون، مشورت و همافزایی فکری دارد و در بین علمای دین پژوهش گروهی سابقه طولانی دارد و علمای معاصر هم بر ضرورت کار گروهی در تولید علم تاکید دارند.
وی افزود: در حوزههای علمیه خواهران نیز مسابقه گروهی رشد با سابقه چندین ساله نمونهای از پژوهشهای گروهی طلاب در غالبهای کتابخانهای و میدانی با عناوین کاربردی و مورد نیاز جامعه است که در این گروهها به دلیل تنوع دیدگاهها، تقسیم وظایف و تبادل اندیشه و تجربه شاهد اثر بخشی بیشتری هستیم.
خانم لطیفی در پایان بیان کرد: ضعف موجود در مهارت کار تیمی را میتوان با برگزاری کارگاههای آموزشی پژوهشی جبران کرد و پژوهش گروهی را میتوان به عنوان یک فرهنگ یادگیری مشارکتی در بین طلاب نهادینه کرد.
انتهای پیام/
نظر شما