از گریه تا مسئولیت؛ تأملی تربیتی بر مظلومیت سیدالشهدا(ع)

مدرسه علمیه ریحانة‌النبی شادگان در ایام عزاداری سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایشان، میزبان نشستی تربیتی با حضور طلاب و خانواده‌های ایشان بود و با محوریت مظلومیت امام حسین(ع) و وظایف منتظران در عصر غیبت، به بررسی پیوند اشک، معرفت و اصلاح سبک زندگی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ خوزستان، هم‌زمان با سالروز دفن پیکرهای مطهر شهدای کربلا، نشست علمی–تربیتی با محوریت «مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و وظایف منتظران در عصر غیبت» در مدرسه علمیه ریحانة‌النبی شهرستان شادگان برگزار شد.

خانم آلبولافی، مدیر مدرسه علمیه در این نشست با استناد به آیه شریفه «وَ مَن قُتِلَ مَظلُوماً»، شهادت امام حسین(ع) را مصداق روشن مظلومیت دانست و با نقل کلام امام باقر(ع) تأکید کرد: خون‌خواه این مظلوم، امام عصر(عج) است و تحقق انتقام الهی با ظهور ایشان خواهد بود.

از گریه تا مسئولیت؛ تأملی تربیتی بر مظلومیت سیدالشهدا(ع)

وی گریه بر سیدالشهدا(ع) را فراتر از احساسات فردی دانسته و آن را پیوندی عمیق با اهل‌بیت(ع)، به‌ویژه حضرت زهرا(س) و پیامبر اکرم(ص) معرفی کرد.

مدیر مدرسه علمیه افزود: اشک بر امام حسین(ع) باید با تغییر در رفتار، اصلاح سبک زندگی و بازگشت به ارزش‌های دینی همراه باشد.

خانم آلبولافی با اشاره به روایات متعدد، واقعه عاشورا را حادثه‌ای کیهانی توصیف کرد که آسمان، زمین، ملائکه و اجنه در برابر آن خضوع کردند، اما به‌اذن الهی از یاری حضرت بازماندند تا این واقعه عبرت‌آموز و ماندگار باقی بماند.

از گریه تا مسئولیت؛ تأملی تربیتی بر مظلومیت سیدالشهدا(ع)

خانم آلبولافی در بخش پایانی سخنان خود، با تأکید بر نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان، نسبت به غفلت در انتقال معارف مهدوی هشدار داد و گفت: شناخت امام زمان(عج) باید از خانه آغاز شود؛ اگر مکتب حسینی تداوم یابد، از برکت تلاش والدین در نهادینه‌سازی معرفت، حیا و محبت اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha