‌تبلیغ مؤثر دین در قرن جدید با مهارت‌های نوین شکل می‌گیرد

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) ساری گفت: تبلیغ مؤثر دین در قرن جدید با مهارت‌های نوین شکل می‌گیرد و نیازمند درک عمیق از مخاطب، تسلط بر ابزارهای دیجیتال و خلاقیت در انتقال پیام است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران/ مازندران، صاحبه سلمانی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) ساری، در گفت‌وگویی درباره «تربیت نیروی مهذّب و کارآمد؛ راهبرد کلیدی حوزه علمیه پیشرو در پرتو پیام رهبری» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، در صدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم، بر ضرورت تحول در نظام تربیت حوزوی تأکید کرده‌اند و مهارت‌های کلیدی تبلیغ مؤثر دین در دنیای امروز را به عنوان رسالت راهبردی حوزه‌ها مطرح نموده‌اند.

وی افزود: تبلیغ مؤثر دین به معنای انتقال آموزه‌ها و معارف دینی به گونه‌ای است که تأثیر عمیق و پایدار بر مخاطبان باقی بگذارد، این فرآیند شامل ابعاد گفتاری، نوشتاری و رفتاری است و نیازمند درک عمیق از معانی و باورهای دینی و نیز ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبان می‌باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان‌کرد: استفاده از روش‌های متنوع تبلیغی مانند گفتار، نوشتار، رفتار و بهره‌گیری از ابزارهای نوین دیجیتال می‌تواند تأثیرگذاری تبلیغ را افزایش دهد، او سه گام اصلی تبلیغ مؤثر را این‌گونه معرفی کرد؛ مخاطب‌شناسی: ۱. شناخت دقیق مخاطب، توان، سبک و ذائقه او، ۲. موضوع‌شناسی: آشنایی کامل با موضوع و بهره‌مندی از دانش کافی، ۳. ارائه پیام: توانایی انتقال محتوا با روش و شیوه مناسب.

خانم سلمانی ادامه داد: در دنیای امروز، مهارت‌های تبلیغاتی پیچیده‌تر و متنوع‌تر شده‌اند، موفقیت در این عرصه مستلزم درک عمیق از اصول تبلیغ و تسلط کامل بر ابزارها و پلتفرم‌های جدید است، وی مهم‌ترین مهارت‌های تبلیغی را به سه دسته تقسیم کرد: مهارت‌های عمومی: مانند خلاقیت و نوآوری، مهارت‌های تخصصی: آشنایی با ابزارهای تبلیغاتی و روانشناسی مخاطب، مهارت‌های فردی: توانایی تحلیل و دسته‌بندی صحیح داده‌ها.

صاحبه سلمانی در پایان خاطرنشان کرد: که توسعه این مهارت‌ها برای طلبه‌ها امری حیاتی است تا بتوانند در عصر حاضر تبلیغ مؤثری داشته و پیام دین را به بهترین شکل به مخاطبان منتقل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha