تبلیغ باید گفتمان‌ساز و جریان‌ساز باشد

نشست علمی با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با موضوع «تبلیغ جریان‌ساز و گفتمان‌ساز» ویژه طلاب خواهر مبلغ شهرستان کیار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/چهارمحال و بختیاری، نشست علمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین طاهری عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با موضوع «تبلیغ جریان ساز و گفتمان ساز» ویژه طلاب خواهر مبلغ شهرستان کیار برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری(دامت افاضاته) مبنی بر تبلیغ جریان‌ساز و گفتمان‌ساز گفت: تبلیغ باید جریان‌ساز باشد، گفتمان‌ساز باشد، تبلیغ باید فضا ایجاد کند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه، این امر با کارهای جدا و برنامه‌ریزی نشده، حاصل نخواهد شد گفت: این کار محتاج برنامه‌ریزی و کارِ فعال است.

وی خاطرنشان کرد تبلیغ از ریشه ((بلغ)) به معنای رساندن کلام خدا به مردم و پل ارتباطی برای رساندن حرف درست است و به سه صورت مستقیم، ضمنی و مجازی انجام می‌پذیرد و همچنین دارای لوازمی از جمله دانش تبلیغی، مسأله شناسی محیط تبلیغی، مخاطب شناسی و مهارت تبلیغی است.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه تبلیغ و تبیین دو واژه متفاوت هستند، خاطر نشان کرد : تبیین یک مرحله بالاتر از تبلیغ است.

وی با اشاره به آیه ۴۴سوره مبارکه نحل((لوَاَنْزَلْنا اِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنّاسِ ما نُزِّلَ اِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ)) تبیین را به معنای چیستی ،چرایی و چه چیزی معنا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه به دو مسأله مهم در تبیین از جمله عمق گفتمانی و تمرکز بر نقاط مشترک هویتی اشاره و تفاوت تبیین و تربیت را اینچنین بیان کرد: تربیت به معنای رشد استعدادها و شناخت آنهاست و مرحله بالاتر از تبیین است.

خبرنگار: فاطمه سادات موسوی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha