پیامرسان تیکتاک در اقدامی عجیب تلاش کرده آوارگان فلسطینی در غزه را به ابزار تبلیغات و فروش کالا و کسب درآمد مبدل کند. این امر موجب انتقاد فعالان ضدجنگ شده است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، تیکتاک ویدئوهایی از غزه جنگزده را با پیشنهاد فروش محصولات مختلف برچسبگذاری کرده است.
در یکی از این ویدئوها، فیلمی از یک زن فلسطینی که در میان آوار راه میرود، و به دنبال اعضای گمشده خانوادهاش میگردد، پخش میشود و در ادامه پیشنهادهای فروشگاه تیکتاک مطابق با آنچه این زن در ویدیو پوشیده، ارائه داده میشود.
این الگوریتم محصولاتی با نامهایی مانند «لباس توری شیک ترکی خاورمیانهای دبی» و «لباس آستینبلند زنانه تکرنگ گرهدار» را پیشنهاد میدهد.
قابلیت اسکن، بخش جدیدی است که به برنامه تیکتاک اضافه شده است، در اطلاعیهای که تیکتاک ارسال کرده، این شرکت خدمات مذکور را بهعنوان تگهای جستجوی بصری توصیف میکند که از هوش مصنوعی برای شناسایی اشیای در محتوای در حال پخش و نمایش محصولات یا پستهای مشابه استفاده میکنند.
در این اطلاعیه آمده است؛ به دلیل محدودیتهای فناوری هوش مصنوعی، ممکن است گاهی اوقات خطاهایی مانند نمایش نتایج نادرست یا نامربوط رخ دهد. تیکتاک همچنین خاطرنشان میکند که کاربران میتوانند این قابلیت را برای پستهای خود و ویدئوهای موجود در فیدهایشان غیرفعال کنند.
به نظر میرسد دسترسی به این قابلیت هنوز محدود است، زیرا برخی از کاربران گزارش میدهند که هنوز پنجره پاپآپ «یافتن موارد مشابه» را ندارند.
برخی کاربران از اینکه تیکتاک بدون توجه به محتوای ویدئوها تلاش میکند از آنها استفاده اقتصادی و تجاری کند، اظهار نگرانی کرده و این رویکرد را نامناسب دانستهاند.

نظر شما