استعدادیابی و مهارت‌افزایی، بستر نقش‌آفرینی طلاب در جامعه

استاد حوزه گفت: طلبه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که با تعیین هدف مشخص و خودشناسی، مسیر تعالی خویش را در عرصه فردی و اجتماعی پی بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران/هرمزگان، خانم فاطمه ناسک استاد مدرسه علمیه خدیجه الکبری‌سلام‌الله‌علیها بندرعباس، در جمع طلاب جدیدالورود طرح اربعین تعالی این مدرسه بیان داشت: طلبه‌ای موفق است که اثرگذار باشد و این اثرگذاری در گرو تعیین هدف مشخص و حرکت آگاهانه در مسیر رسالت‌های علمی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اهمیت خودشناسی در مسیر طلبگی، افزود: خودشناسی به معنای استعدادیابی است و طلبه زمانی می‌تواند به درستی ایفای نقش کند که استعدادهای درونی خود را شناخته و آن‌ها را پرورش دهد.

استاد حوزه در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی، برخورداری از اخلاق و معنویت، همراه با کسب مهارت‌های متنوع و حضور در فعالیت‌های اجتماعی، از دیگر ضرورت‌های طلبگی در دنیای امروز است.

وی با اشاره به مسئولیت‌های چندبعدی بانوان طلبه گفت: نخستین رسالت هر طلبه خانم، خانه‌داری و مدیریت صحیح خانواده است و پس از آن، فعالیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه اهمیت می‌یابد.

کارشناس دین بیان داشت: حضور در عرصه اجتماعی زمانی ارزشمند است که با اولویت‌بندی درست همراه باشد و طلبه بتواند میان وظایف خانوادگی و مسئولیت‌های اجتماعی تعادل ایجاد کند.

خانم ناسک در پایان یادآور شد: آینده‌سازی طلاب در گروی تلاش مستمر، نیت الهی و درک جایگاه حقیقی رسالت طلبگی است و هر طلبه‌ای باید بکوشد در هر عرصه‌ای اثرگذار باشد.

خبرنگار: مهدیه حسین پور

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha