جلسه کمیته هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان در راستای تقویت همکاریهای علمی و تربیتی، با نماینده ولیفقیه و امام جمعه همدان، رئیس حوزههای علمیه استان و مدیرکل آموزش و پرورش همدان به همراه اعضای کمیته در دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران/همدان، جلسه کمیته هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان در راستای تقویت همکاریهای علمی و تربیتی، جلسه کمیته هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان با حضور حضرت آیتالله شعبانی، نماینده ولیفقیه و امام جمعه همدان، حضرت آیتالله موسوی اصفهانی، رئیس حوزههای علمیه استان، و رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش همدان،خانم عظیمی دوستی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان، خانم جان جان معاون فرهنگی حوزههای علمیه خواهران استان به همراه اعضای کمیته در دفتر امام جمعه برگزار شد.
در این نشست، راهکارهای ارتقا فعالیتهای تربیتی، توسعه برنامههای دینی در مدارس، و بهرهگیری از ظرفیتهای حوزه علمیه در نظام آموزشی استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
تأکید مدیرکل آموزش و پرورش همدان بر تحول تربیتی مدارس با محوریت نماز، قرآن، آسیبهای اجتماعی و مشارکت مردمی
رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در جلسه کمیته همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات تربیتی انجامشده در مدارس استان ارائه داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، در نشست کمیته همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان که با حضور حضرت آیتالله شعبانی، نماینده ولیفقیه و امام جمعه همدان، و حضرت آیتالله موسوی اصفهانی، رئیس حوزههای علمیه استان و اعضای کمیته برگزار شد با اشاره به چهار محور اصلی برنامههای تربیتی استان، گفت : نماز جماعت مدارس، آموزش قرآن، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و استفاده از ظرفیت مردمی در اداره مدارس، چهار اولویت اصلی ما در آموزش و پرورش هستند.
وی افزود: برگزاری نماز جماعت حتی با یک نفر در مدارس ابلاغ شده و اکنون در بیش از ۱۷۱۶ مدرسه استان نماز جماعت با حضور روحانیون، فرهنگیان بازنشسته و طلاب طرح امین برگزار میشود. این اقدام نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد.
آقای شیدایی در حوزه آموزش قرآن از اجرای طرح «بارقه» خبر داد که طی آن، ابتدا ۵۰ معلم ابتدایی و سپس ۵۰۰ معلم در دورههای آموزش روخوانی قرآن شرکت کردند.
وی تأکید کرد: با وجود اینکه دانشآموزان هفتهای سه ساعت قرآن میخوانند، خروجی مطلوبی حاصل نشده بود. اما با اجرای این طرح، سطح روخوانی قرآن بهبود یافته است.
آقای شیدایی افزود: در زمینه آسیبهای اجتماعی، طرح «نماد» بهصورت فراگیر در حال اجراست و امسال تمامی دانشآموزان استان تحت پوشش آن قرار گرفتهاند. این طرح شامل مشاوره، راستیآزمایی، مصاحبه و ارجاع دانشآموزان در معرض آسیب است.
ایشان همچنین از اجرای طرح «مدارس تراز» خبر داد که در آن بیش از ۷۳۲ مدرسه با مشارکت روحانیون، بسیج، معتمدین محلی و سایر کنشگران اجتماعی به کانون تربیتی تبدیل شدهاند. وی گفت: هدف ما این است که مدرسه به مرکز تربیت و تحول اجتماعی تبدیل شود، همانطور که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر آن تأکید شده است.

این نشست با استقبال مسئولان حوزه و آموزش و پرورش همراه بود و مقرر شد در جلسات آینده، طرحهای اجرایی بهصورت تفصیلی ارائه شوند.
انتهای پیام/
نظر شما