ابلاغ دستورالعمل بازنشستگی مادران شاغل

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم و دبیر ستاد جوانی جمعیت استان، ابلاغ دستورالعمل «بازنشستگی مادران شاغل با حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت» از سوی صندوق بازنشستگی کشوری را گامی مهم در حمایت از زنان شاغل و سیاست‌های تقویت خانواده دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، فاطمه حیدری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم و دبیر ستاد جوانی جمعیت استان، با اشاره به اجرای بند «ت» ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل، مادران شاغلی که از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون صاحب فرزند شده‌اند، می‌توانند با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت و رعایت شرط سنی، از امکان بازنشستگی زودتر بهره‌مند شوند.

وی افزود: مطابق قانون، مادران شاغل به ازای هر فرزند از یک سال کاهش سن بازنشستگی برخوردار می‌شوند و این میزان برای فرزند سوم و بیشتر به یک و نیم سال برای هر فرزند افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان قم تصریح کرد: حداقل سن بازنشستگی برای مادران دارای یک فرزند ۴۲ سال، دارای دو فرزند ۴۱ سال و برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر ۴۰ سال تعیین شده است؛ مشروط بر آنکه حداقل ۲۰ سال سابقه قابل قبول در صندوق بازنشستگی کشوری داشته باشند.

وی این اقدام را تسهیل‌کننده نقش‌آفرینی مادران در خانواده» و «پاسخی عملی به دغدغه‌های زنان شاغل» دانست و تأکید کرد: استان قم همچون گذشته در اجرای سیاست‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیشگام و همراه مادران شاغل خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha