آیت الله شاهرودی در سن 27 سالگی به درجه اجتهاد رسید
223404

امام جمعه موقت سرپل گفت: مرحوم شاهرودی با توجه به هوش و استعداد بالای خود در سن 27 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین هوشنگ کریمی ضمن عرض تسلیت ارتحال حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی(ره) به بیان سیره زندگی علمی و اخلاقی آن بزرگوار پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی گفت: حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در نجف اشرف دیده به جهان گشود و او با توجه‌ به‌ موقعيت‌ علمي‌ خانوادگي‌ و نيز با توجه‌ به‌ هوش‌ و استعداد سرشار و كوشش‌ فراوان‌ خود، در مدتي‌ اندك‌ توانست‌ دروس‌ مقدماتی را به‌ پايان‌ رساند و در سن27سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و در دوران رژیم ستم شاهی سختیها و گرفتاریهای زیادی را تحمل کردند و در زندان شكنجه‌هاي‌ فراوان‌ بدني‌ و روحي‌ را به‌ جان‌ خريد.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب در ادامه گفت: در طول‌ دوران‌ تحصيل‌ خود، با طلاب‌ و فضلاي‌ بسياري‌ رابطه‌ دوستي‌ داشت‌ و پس‌ از آن‌ نيز با علماي‌ بسياري‌ روابط‌ صميمانه‌ و علمي‌ برقرار کرد كه‌ از جمله‌ آنها مي‌توان‌ از آيت‌الله‌ مؤمن‌ و مقام‌ معظم‌ رهبري(مدظله العالی)‌ نام‌ برد.
وی افزود: آيت‌الله‌ هاشمي‌ شاهرودي‌ رياست‌ دو كنگرة‌ مهم‌ نقش‌ زمان‌ و مكان‌ در انديشه‌ امام‌ خميني‌(ره‌) و نخستين‌ كنگره‌ دايرة‌ المعارف‌ فقه‌ اسلامي‌ را بر عهده‌ داشت‌ كه‌ هر دو كنگره‌ با استقبال‌ بزرگان‌ و فضلاي‌ حوزه‌ و دانشگاه‌ و انديشمندان‌ خارجي‌ و داخلي‌ مواجه‌ شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی در پایان به سایر فعالیتهای علمی-فرهنگی ،حقوقی وفقهی ایشان اشاره کرد.

درپایان محفل انس با قرآن و هدیه آن به روح این عالم بزرگوار و قرائت فاتحه جهت شادی روح ایشان  از دیگر برنامه این مراسم بود.

برچسب‌ها