اساس آبادانی، ایمان به خدا و حاصل آن رهایی از اسارت ها است
225209

مدرس و مشاور حوزه علمیه: حضرت زهرا (س) به آن درجه از ادراک می رسد که اساس آبادانی درون را ایمان به خدا و حاصل آن را رهایی از بندها و اسارت ها میداند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان کرمانشاه، خانم آمان در آیین شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) قصرشیرین، این بانوی یزگ اسلام را در همه امور برای ما انسان ها الگو دانسته و  به یکی از ویژگی های برجسته ی ایشان که عبادت است به عنوان الگو اشاره کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) حضرت زهرا(سلام الله علیها) را جامع اطراف و الگوی کامل برای انسانها برشمرده اند و همچنین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: بشریت یک جامعه مرهون خانم فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) است.

آرمان در ادامه گفت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بنده پاک و خالص خداوند است که در سایه اخلاص و رهایی از پای بندی ها به مقام(إن إلی ربک الرجعی) رسیده است، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به آن درجه از ادارک می رسد که اساس آبادانی درون را ایمان به خدا و حاصل آن رهائی از بندها و اسارت ها میداند.

مدرس حوزه گفت: نماز حضرت زهرا(سلام الله علیها) به گونه ای است، که خداوند به ملائکه می گوید"پهلوهایش از ترس خدا می لرزد، شما را گواه می گیرم که شیعیانش را شفاعت می کند.

وی در پایان گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای همه ما بهترین الگو در عبادت است تا آنجا که امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: شفاعت ما به هر کس که نماز را سبک بشمارد نمی رسد. و نماز رابطه بین انسان و خداست.

ایشان بیان کرد: که  اگر انسان رابطه خود را با خدا اصلاح کند خداوند کارهایش را سامان می دهد.

قرائت زیات حضرت زهرا، مداحی و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها