دروغگویان امر مهدویت عَلم جهالت بر دوش نهاده اند
227344

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه گفت: دروغگویان امر مهدویت در همه اعصار بوده اند و عَلم جهالت بر دوش نهاده اند.

به گزارش خبرگزاري كوثر از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در نشست پژوهشي كه در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) جزیره کیش برگزار شد، ضمن اشاره به دسيسه هاي دشمن در ايجاد و گسترش فرقه هاي ضاله، بیان کرد: استعمارگران برای گسترش دامنه و حوزه قدرت خویش در سرزمین های اسلامی، مذهب اسلام بویژه شیعه را مانع مهمي براي دستیابی به اهداف خود یافته اند، از همین رو با بدعت گذاری و بنیان نهادن فرقه های ضاله و مذاهب ساختگی در برابر فرهنگ اصیل شیعی، زمینه سازی رشد و ترویج آن ها را در رأس برنامه های خود قرار داده اند.
وي با اشاره به اهميت شناخت مدعیان دروغین مهدویت، افزود: سید علی محمد شیرازی، بنیان گذار فرقه بابیت و میرزا حسین علی نوری مؤسس فرقه بهاییت از جمله افراد مدعي مهدویت بوده اند.
استاد حوزه با اشاره به اينكه سید علی محمد شیرازی فرزند میرزا رضای بزاز و شاگرد سید کاظم رشتی بود، خاطر نشان شد: وي در ابتدا با ادعای بابیت امام عصر(عج الله تعالی)، خود را بنده ای از بندگان خدا و نماینده ای از نمایندگان امام عصر(عج الله تعالی) عنوان كرد ولی بعد از مدتی با تغيير ادعا، خود را قائم ناميد و پس از آن ادعای نبوت را داشت.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به عاقبت مدعي دروغين، گفت: سید علی محمد شیرازی سرانجام به جرم ارتداد و فساد در میان مومنین به دار آویخته شد.
استاد حوزه به حمایت های مستمر بیگانگان و استعمار، از انديشه هاي پوچ اشاره كرد و تاكيد كرد: حمایت های بیگانگان و استعمار موجب شد که ادعای دروغین باب پس از او از سوي افراد دیگری از جمله میرزا حسین علی نوری، مؤسس فرقه بهایی و فرزندش عباس افندی و نوه دختریش شوقی افندی مطرح شود.
وی با بيان اينكه فرقه بهاییت در ادامه جنبش ضاله بابیت در ایران شکل گرفت، گفت: میرزا حسین علی نوری با الگو از سخنان باب، نخست ادعای «من یظهره اللهی» کرد و سپس ادعای رسالت، شارعیت و حلول خدا در باب را داشت و مدعی زمینه سازي و بشارت سید علی محمد باب براي ظهور وي كرد.
استاد حوزه در پایان افزود: پس از مرگ میرزا حسین علی نوری، عباس افندی، پس از وی شوقی افندی و پس از شوقی افندی، گروه نه نفره بیت العدل که مرکز آن در حیفای اسرائیل قرار دارد، بهاییان و بهایی گری را اداره میکند، هرچند دست های مرموز استعمار دست اندرکاران بهاییت هستند.
 

برچسب‌ها